سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 46470
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 04:51
بعد از عکس های ملاقات ها با بشار اسد، «ظریف» دیگر به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد!

چرا «ظریف» استعفا داد؟

وزیر امور خارجه، استعفای خود را به صورت اینستاگرامی اعلام کرد.
به گزارش راه امروز:‌ محمدجواد ظریف در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرد که «از ناتوانی در ادامه خدمت» از مردم پوزش می‌خواهد.

محمدجواد ظریف در یک پست اینستاگرامی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن نوشت: از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولان محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.
سیدعباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه در گفت وگو با ایرنا، خبر استعفای ظریف را تایید کرد.
به گزارش ایسنا، پس از اعلام استعفای وزیر خارجه، خبرنگار «انتخاب» بصورت پیامکی صحت و سقم این خبر را از او جویا شد که ظریف در پاسخ این پیامک را ارسال کرد: «بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.»
به نظر می‌رسد مقصود او از «ملاقات‌های امروز»، دیدار دوشنبه بشار اسد با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری باشد؛ دیدارهایی که در تصاویر منتشرشده از آنها ظریف به چشم نمی‌خورد.
منایع نزدیک به وزیر خارجه درباره استعفای ظریف گفته اند: "وزیر امور خارجه از سمت خود استعفا داده است و به نظر می‌رسد در تصمیمی که گرفته راسخ است."
یک مقام وزارت امورخارجه درباره دلیل استعفای محمدجوادظریف به خبرآنلاین گفته است که کاسه صبر او لبریز شده بود.
استعفای ظریف بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته و بسیاری از آنها این خبر را به عنوان خبری فوری پوشش دادند.

ظریف در تماس پیامکی با «انتخاب»: بعد از عکس های ملاقاتهای امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر