جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 46375
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 02:00
به همت اتاق ایران و با هدف مرتبط سازی نخبگان و صنعتگران

رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران 5 اسفند برگزار می‌شود

اولین رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران با هدف مرتبط سازی صاحبان ایده و خلاقیت با صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی، پنجم اسفندماه سال جاری به همت اتاق ایران برگزار می‌شود. احمد پورفلاح، مشاور عالی رئیس اتاق ایران می‌گوید: پارلمان بخش خصوصی با ایجاد دبیرخانه دائمی این رویداد در نظر دارد روند ادامه‌داری برای تحقق این هدف ایجاد کند.
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اولین رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران به همت اتاق ایران و با هدف مرتبط سازی صاحبان ایده و خلاقیت با صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی، پنجم اسفندماه سال جاری از ساعت 14 تا 20 در محل اتاق ایران برگزار خواهد شد.

احمد پورفلاح، در نشست خبری معرفی این رویداد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف هر تشکل اقتصادی در ایران این است که به رشد خلاقیت و تحقق نوآوری‌ها کمک کند؛ اما ما در طول 4 دهه اخیر دوره‌های سختی مانند 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه را داشته‌ایم و باوجوداینکه ایران در بحث تولید علم و فناوری‌های دانش‌بنیان و استارتاپها دارای رکورد جهانی است، با خلأ برقراری ارتباط دوطرفه ایده و خلاقیت با صنعت و بنگاه‌های اقتصادی مواجه شده‌ایم.

پور فلاح ادامه داد: در این وضعیت نه‌تنها در استفاده از خلاقیت و نوآوری‌های بومی بازمانده‌ایم و صنعتگران ما در واحدهای خود تأثیر نوآوری و خلاقیت جامعه دانشگاهی و نخبه را نمی‌بینند، بلکه در حفظ تکنولوژی موجود نیز با مشکل مواجه شده‌ایم بر این اساس، مقرر شد برای رفع این خلأ، دبیرخانه دائمی رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران در پارلمان بخش خصوصی ایجاد شود تا محل آمدوشد جوانان تحصیل‌کرده و نخبگان کشور باشد و بتوانیم مستقیماً دست آنها را در دست بنگاه‌داران توانمند و علاقه‌مند برای نوآوری بگذاریم.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران، زمینه‌سازی برای جذب صاحبان ایده و طرح‌های نو را از جمله وظایف اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دانست و با تأکید بر اینکه برگزاری این رویداد یک شروع بسیار مطلوب است، گفت: حتی برگزارکنندگان و متولیان برگزاری رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران نیز از استقبال به‌عمل‌آمده از آن غافل‌گیر شده‌اند و اولین گرایی حضور پرشور صاحبان ایده و نوآوران به ما این بود که چقدر نخبگان ایرانی و فعلان اقتصادی تشنه ارتباط‌گیری با یکدیگر هستند.

پورفلاح، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رویداد امکان برگزاری جلسات رودررو برای نخبگان و فعالان اقتصادی علاقه‌مند فراهم شود تا طرح‌های استارتاپی یک گام بلند به اجرایی شدن نزدیک شوند.

او در پایان تأکید کرد: جوانان ایرانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته، زمینه‌ساز نوآوری بوده‌اند اما در کشور خودمان به دلیل گرفتاری‌های معمول و مشغله‌های دیگر نتوانسته‌ایم از ظرفیت این نخبگان استفاده کنیم و در این رویداد به سهم خود تلاش می‌کنیم بخشی از این خلأ را از میان برداریم.
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، اولین رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران، پنجم اسفندماه سال جاری در 6 حوزه محیط زیست، بهداشت و سلامت، صنایع غذایی، حمل‌ونقل، انرژی و شهر هوشمند از ساعت 14 تا 20 در محل اتاق ایران برگزار خواهد شد.
طبق اعلام دبیرخانه رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران، 117 طرح از حوزه‌های مختلف برای این رویداد ارسال شده که 20 طرح از آنها توسط هیات داوران به‌عنوان طرح‌های منتخب برگزیده شده است ضمن اینکه 20 طرح دیگر نیز به‌صورت پوستر در نمایشگاه جانبی این رویداد عرضه خواهد شد.

به گفته پورفلاح، مشاور عالی رئیس اتاق ایران، در برگزاری این رویداد علاوه بر توجه ویژه به استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های کشور، سعی شده است از ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی ریاست جمهوری نیز استفاده شود اما به‌گونه‌ای که این رویداد رنگ و بوی دولتی نگیرد و توان حداکثری رویداد برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته کشور صرف شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر