جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 46365
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1397 15:16
در شرایطی که 11 روز دیگر انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار می شود، وزارت صنعت اعلام کرده که در سه ماهه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است.
به گزارش راه امروز: در شرایطی که 11 روز دیگر انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار می شود، وزارت صنعت اعلام کرده که در سه ماهه اخیر یک هزار و 920 کارت بازرگانی جدید صادر و پنج هزار و 341 کارت بازرگانی تمدید شده است. اواخر دی ماه امسال بود که «عدنان موسی پور» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: برخی اتاق های بازرگانی استان ها، از یک سال پیش به صورت غیرقانونی اقدام به صدور کارت های عضویت و بازرگانی کرده اند تا در انتخابات امسال اتاق های استانی از آنها استفاده کنند. به گفته او، کل کارت های صادر شده توسط یکی از اتاق های بازرگانی استانی در طول 40 سال گذشته 60 عدد بوده اما این اتاق در طول یک ماه برای شرکت در انتخابات، 600 کارت صادر کرده است.
در همین رابطه، وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین آمارهای خود مربوط به سه ماهه آذر، دی و بهمن ماه را منتشر کرد که نشان می دهد در این مدت صدور و تمدید کارت های بازرگانی جهش داشته است. برپایه این آمار، در 8 ماهه منتهي به آبان سالجاري، در مجموع 4 هزار و 777 کارت بازرگانی جدید صادر و 11 هزار و 928 کارت بازرگانی تمدید شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صدور کارت های جدید نزدیک 10 درصد کاهش و تمدید آنها 4.4 درصد افزایش داشته است. با این حال در سه ماهه اخیر بیش از نصف کل کارت های صادره از ابتدای سال تا آبان ماه، کارت جدید صادر یا تمدید شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر