پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 46327
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1397 14:48
نایب رییس اتاق ایران در گفت وگو با «راه امروز» خبر داد

سابقه عضویت رای‌دهندگان، باید 18 ماه باشد

نایب رییس اتاق ایران خبر داد: مصوبه شورای‌عالی نظارت بر انتخابات اتاق تصویب کرد که سابقه عضویت رای‌دهندگان حقیقی، باید 18 ماه باشد.
به گزارش راه امروز: هفته پیش اسدالله عسگراولادی، تاجر باسابقه، دست به قلم شد و نامه اعتراض آمیزی  خطاب به وزیر صنعت، معدن وتجارت ارسال کرد. او در نامه خود از صدور حدود 2600 کارت بازرگانی در فاصله بهمن تا اسفند سال گذشته خبر داد. رقمی که به گفته او در طول 10 سال گذشته در اتاق تهران بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد، این فعال اقتصادی که اکنون در طیف مقابل گروه حاکم بر اتاق تهران قرار دارد، قصد دارد با این نوع نامه‌نگاری‌ها بگوید صدور این تعداد کارت بازرگانی شائبه تخلف انتخاباتی دارد. او از رضا رحمانی درخواست کرد تا این کارت‌ها را به دلیل امکان تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات، باطل کند. 

اما از آن‌سو، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران ادعای اسدالله عسگراولادی مبنی بر تخلفات 2هزار و ۶۰۰کارت بازرگانی را رد می‌کند و می‌گوید که چنین آمار و ارقامی صحت ندارد. در همین حال، اتاق بازرگانی تهران با انتشار آمارهای مربوط به صدور کارت‌های بازرگانی و عضویت در این اتاق در فاصله فروردین 94 تا نیمه بهمن 97 افزایش تعداد کارت‌های صادر شده را تکذیب کرده است. 
کارت بازرگانی غیرمجازی صادر نشده
در همین حال، حسین سلاح ورزي در رابطه با شائبه صدور كارت هاي بازرگاني غيرمجاز در بهمن واسفند سال گذشته، گفت: كارت بازرگاني غير مجازي صادر نشده است،  اما با توجه به اينكه در صدور مجموعه اي از كارتهاي عضويت كه در ٦ ماهه دوم سال صادر شده، شائبه استفاده انتخاباتي ايجاد شد، مصوبه شورای‌عالی نظارت بر انتخابات اتاق تصویب کرد که سابقه عضویت رای‌دهندگان حقیقی، باید 18 ماه باشد.
 این درحالی است که پیش از این سابقه عضویت افراد حقیقی 12 ماه اعلام شده بود. در انتخابات اتاق‌های بازرگانی افرادی که دارای کارت عضویت و کارت بازرگانی هستند با توجه به سابقه اعلام شده، می‌توانند به افراد منتخب خود رای دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر