جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 46303
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 15:56
رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد

انتخابات الکترونیکی برگزار مي شود

ابراهیم بهادرانی با اعلام این که هتل لاله تهران محل برگزاری انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران خواهد بود، فرآیند رأی‌گیری الکترونیک را تشریح و اعلام کرد تمام تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.
به گزارش راه امروز: دو هفته به برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور باقی مانده است و برابر جدول زمان‌بندی که از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی تنظیم شده، روز چهارشنبه اول اسفندماه جاری، فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام می‌شود.
در همین رابطه، رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات اتاق تهران پس از رسیدگی به اعتراضات اولیه، به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ارسال شده است، گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی این دوره از انتخابات، شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی تا روز سه‌شنبه 30 بهمن ماه سال جاری فرصت رسیدگی به اعتراضات را دارد و روز اول اسفندماه 97، فهرست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اعلام خواهد شد.
ابراهیم بهادرانی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، با اعلام اینکه انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران روز 11 اسفند ماه سال جاری در محل هتل لاله تهران برگزار می‌شود، فرآیند الکترونیکی رأی‌دهی شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات را نیز تشریح کرد.
وی با بیان اینکه 80 دستگاه رأ‌ی‌‌دهی مکانیزه در سه زون در سالن طبقه همکف هتل لاله تهران برای روز انتخابات مستقر می‌شود، گفت: فرآیند رأی‌دهی از 8 صبح روز شنبه 11 اسفندماه جاری آغاز خواهد شد و رأی‌دهندگان با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت عکس‌دار معتبر که حداقل یک‌سال سابقه داشته باشد، اجازه ورود به محل اخذ رأی را پیدا خواهند کرد. پس از تطبیق دارنده کارت بازرگانی یا عضویت اتاق تهران با شخص رأی‌دهنده و تحویل آن به اپراتورهای مستقر در ورودی محل اخذ رأی، یک کارت الکترونیکی مخصوص رأی‌دهی به فرد متقاضی تحویل داده شده و سپس وی به سمت سالن رأی‌گیری راهنمایی می‌شود. در هر یک از زون‌های رأی‌گیری، دستگاه‌های رأی‌دهی مکانیزه تعبیه شده که روی هر کدام از نمایشگرهای آن نام و کد مربوط به نامزدهای انتخابات درج شده است. فرد رأی‌دهنده با قرار دادن کارت الکترونیکی خود روی دستگاه، امکان ثبت رأی به نامزدهای مدنظر خود را خواهد داشت و با وارد کردن کد اختصاصی نامزد یا نامزدهای موردنظر خود و با کلیک روی دکمه تایید، رأی وی ثبت خواهد شد. سپس کارت الکترونیکی خود را برداشته و با مراجعه به قسمت خروجی سالن رأی‌گیری و تحویل آن به متصدیان این بخش، کارت بازرگانی یا کارت عضویت خود را تحویل گرفته و به این ترتیب، فرآیند رأی‌دهی وی به پایان می‌رسد.
رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران در مورد مدت زمان فرآیند رأی‌دهی در روز انتخابات، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، پیش‌بینی می‌شود فرآیند رأی‌دهی هر یک از فعالان اقتصادی از طریق دستگاه‌های مکانیزه، به طور متوسط پنج دقیقه به طول انجامد.
بهادرانی همچنین با اشاره به اینکه در دور قبل انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران، در حدود 3 هزار و 500 فعال اقتصادی رأی دادند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، در مقایسه با دوره قبل تعداد بیشتری از فعالان اقتصادی و دارندگان کارت بازرگانی و عضویت در این انتخابات مشارکت داشته باشند.
وی با اعلام اینکه انتخابات روز یازدهم اسفندماه جاری از ساعت 8 صبح تا 18 برپا خواهد بود، افزود: بلافاصله پس از اتمام رأی‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر