شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 46295
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 09:54
حسن فروزانفرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با «راه امروز» پاسخ می دهد

چرا باید به لیست رای بدهیم؟

حسن فروزانفرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با انتقاد از اینکه بعضا گفته می شود به لیست رای ندهید و صلاحیت فردی کاندیداها را در انتخابات مد نظر قرار دهید، می گوید: چنانچه جریانی با وسواس و دقت تمام اقدام به تدوین لیستی از منتخبین براساس شایستگی ها و توانایی افراد کرده باشد؛ چرا نباید به آن لیست رای داد؟ و اینکه گفته شود اساسا لیست‌ها محل اشکال هستند و کیفیت لازم را ندارند؛ به نظر می رسد یک قضاوت زودهنگام و حرف نسجیده ای باشد.
به گزارش راه امروز: حسن فروزانفرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره روند نهمین دوره از انتخابات اتاق تهران می گوید.  این فعال اقتصادی بر این باور است که ایندوره از انتخابات حاشیه های انتخاباتی کمرنگ تر از دوره های قبلی است.  او در گفت وگوی خود با «راه امروز» اما یکی از دلایل استقبال اندک از انتخابات را مناسب نبودن وضعیت اقتصادی حاکم می داندٰ چراکه به گفته او،  فعالان اقتصادی بیشتر درگیر کسب و کارهایشان هستند و زمینه‌گفت و شنود بین گروهای مختلف اتاق بازرگانی کم رنگ‌تر شده است.
فروزانفرد در عین حال با بیان اینکه انتخابات همواره یکسری حواشی را با خود به همراه دارد، می گوید: اما فعالان اقتصادی باید مراقب باشند که این نوع حاشیه ها منجر نشود به اینکه مرزهای اخلاقی زیرپا گذاشته شود. 
او تاکید می کند که در دوران انتخابات باید از ظرفیت هایی که برای گفتن خیلی از مسائل ایجاد می شود، به نحو مطلوب بهره برد. 
او  در ادامه می افزاید:  در هر دوره‌ای افرادی هستند که ایده یا برنامه ای برای ارائه دارند و تلاش می‌کنند از ظرفیت انتخابات برای بیان اندیشه‌ها و افکار و در نهایت تبین اهدافشان استفاده کنند. چه بسا این  گروه‌ها جدید باشند و ایده های جدیدی داشته باشند یا اینکه همان جریان های باشند که در دوره‌های پیشین فعالیت کرده‌اند.

فروزانفرد در مورد اینکه چه ملاک و معیارهایی باید در نحوه چیینش و گزینش کاندیداها مد نظر قرار گیرد، هم اظهار می کند: قطعا اعضا و فعالان اقتصادی، در این دوره از انتخابات، معیارهایی چون «تجربه، تحصیلات، توانمندی‌های فردی، قدرت چانه زنی، سوابق اجرایی و دستاوردهای عملی کاندیداها»  را مد نظر قرار خواهند داد. 
او که همراه با لیست «ائتلاف برای فردا» در ایندوره از انتخابات حضور خواهد داشت، در ادامه عنوان می کند:  باید شرایطی فراهم شود تا اعضای جوان تر و خصوصا بانوان حضور پررنگ تری در کرسی های هیات نمایندگان داشته باشند.؛  چراکه باید مسیر از همین حالا برای ورود جوانان به پارلمان اقتصادی کشور تسهیل شود.  
فروزانفرد بر این باور است که در این دوره از انتخابات حتی نیازمند اتاقی منسجم تر و قوی تر  از دوره های قبلی هستیم؛ یعنی شرایط کشور اینگونه ایجاب می کند. 
او در ادامه با انتقاد از اینکه بعضا گفته می شود به لیست رای ندهید و صلاحیت فردی کاندیداها را در انتخابات مد نظر قرار دهید، می گوید: چنانچه جریانی با وسواس و دقت تمام اقدام به تدوین لیستی از منتخبین براساس شایستگی ها و توانایی افراد کرده باشد؛ چرا نباید به آن لیست رای داد؟  و اینکه گفته  شود اساسا لیست‌ها محل اشکال هستند و کیفیت لازم را ندارند؛ به نظر می رسد یک قضاوت زودهنگام و حرف نسجیده ای باشد.  
فروزانفرد معتقد است که رای به لیست، یعنی رای به یک تفکر جمعی. چراکه لیست متشکل از طیف گسترده ای افرادی توانمند و باتجربه است. 
بنابه اظهارات فروزانفرد، در وهله نخست باید منتظر اعلام نتایج نهایی تایید شدگان بود و در گام بعدی لیست افراد منتخب، برنامه ها و ایده هایشان را مورد پایش قرار داد و سپس در مورد اینکه به لیست رای بدهیم یا افراد، اظهار نظر کرد. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر