جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 46282
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1397 12:20
اتفاق جدید در رایزنی‌های انتخابات اتاق

مجمع فعالان توسعه لیست جداگانه انتخاباتی می‌دهد

احمد پورفلاح و محمد مهدی راسخ، دو نائب رئیس مجمع فعالان توسعه اقتصاد خبر دادند که این گروه برای انتخابات اتاق بازرگانی تهران لیست جداگانه‌ای خواهد داد.
به گزارش راه امروز:‌ مجمع فعالان توسعه اقتصاد از گروه‌هایی است که در دوره‌های پیشین انتخابات اتاق بازرگانی هم فعال بوده است. در انتخابات پیش رو اتاق بازرگانی هم هرچند تاکنون به صورت رسمی خبری از تصمیم نهایی این گروه منتشر نشده بود اما به گفته علاءمیرمحمدصادقی قرار است که او به همراه هفت نفر دیگر از گروه مجمع فعالان توسعه در لیست گروه ائتلاف برای فردا هم قرار بگیرند. در عین حال احمد پورفلاح، نائب رئیس مجمع فعالان توسعه عصر پنجشنبه، ۲۵ بهمن ماه سال ۹۷ از آخرین رایزنی‌های این گروه انتخاباتی اخباری را اعلام کرد.

پورفلاح گفت: مجمع فعالان توسعه اقتصاد ایران از تشکل‌های قدیمی اتاق بازرگانی است که در دوره هفتم اتاق بازرگانی تهران بیش از ۶۰ درصد کرسی‌های اتاق تهران را در اختیار داشت و در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران هم نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا می‌کرد.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات پیش‌رو نیز هرچند ابتدا قرار بود که یک لیست مشترک بدهیم اما در مذاکرات با این گروه به این نتیجه رسیدیم که چون آنها می‌خواهند با گروه‌های دیگر هم همکاری داشته باشند و تنها می‌توانند هشت نفر از گروه مجمع فعالان توسعه را در لیست خود قرار دهند، بنابراین خود مجمع فعالان توسعه اقتصاد یک لیست مجزا داشته باشد.

پورفلاح اضافه کرد: در لیست مجمع فعالان توسعه ما به دنبال قرار دادن نام افراد صاحب نظر هستیم و معیار اصلی ما فعالان اقتصادی سالم، باتجربه و باتخصص است که بتوانند اتاق بازرگانی را از حالت انفعال فعلی خارج کنند.

وی با بیان اینکه لیست مجمع فعالان توسعه اقتصاد اوایل هفته آینده منتشر می‌شود، افزود: برای حضور در لیست ما خط قرمز خاصی وجود ندارد و تعدادی از اعضای مجمع فعالان توسعه هم که در لیست گروه ائتلاف برای فردا حضور دارند همچنان می‌توانند هم در آن لیست و هم در لیست مجمع فعالان توسعه اقتصاد حضور داشته باشند.

پورفلاح که خود کاندیداهای انتخابات پیش‌رو نیست، تصریح کرد: من هم با وجود اینکه کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی نیستم اما در کنار مجمع فعالان توسعه اقتصاد حضور خواهم داشت و در این گروه بیشتر از اینکه به فکر سرلیست باشیم، به دنبال این هستیم که به صورت یک تیم فعالیت داشته باشیم.

وی درباره افرادی که از مجمع فعالان توسعه اقتصاد در لیست گروه ائتلاف برای فردا حضور خواهند داشت نیز عنوان کرد: آقایان میرمحمد صادقی، بهرامن، نقیب، قصاعی، نجفی‌منش و دیده‌ور از جمله کسانی هستند که حضور آنها از گروه ما در لیست ائتلاف برای فردا به نظر قطعی می‌رسد اما به جز این افراد، دو فرد دیگر نیز از گروه ما در ائتلاف برای فردا حضور خواهند داشت.
در همین مورد محمدمهدی راسخ، دیگر نائب رئیس مجمع فعالان توسعه اقتصاد هم  عنوان کرد: مجمع فعالان توسعه اقتصاد از گذشته به دنبال تهیه یک لیست واحد بود که براساس شایسته‌سالاری چنین لیستی را تهیه کند. ما به دنبال آن هستیم که لیستی متشکل از افراد گروه‌های مختلف داشته باشیم که با معیار شایسته‌سالاری بتوانند در گروه مجمع فعالان توسعه حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مجمع فعالان توسعه اقتصاد به دنبال آن هستیم که صداهای فراتر از یک گروه و متفاوت وارد و یک صدای واحد از اتاق بازرگانی خارج شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر