جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46270
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1397 12:23
هرچند ۱۶ روز تا انتخابات اتاق بازرگانی باقی مانده، اما هنوز خبر رسمی از ائتلاف‌های انتخاباتی منتشر نشده است. البته رقبای انتخاباتی بعضا به نقد و بررسی عملکرد سایر رقبا می‌پردازند و فضای مجازی نیز محلی برای تبلیغات و مجادله‌های انتخاباتی شده است.
به گزارش راه امروز:  ۲۷ بهمن، لیست افرادی که توانسته‌اند تایید صلاحیت بگیرند، منتشر خواهد شد و پس از آن می‌توان منتظر اعلام نهایی و رسمی ائتلاف‌های انتخاباتی بود. 

** بنا بر اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران، رقابت در انتخابات اتاق بازرگانی به‌طور رسمی از ساعت ۸ تا ۱۸ روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷ کلید خواهد خورد. در صورتی که حضور فعالان اقتصادی قابل توجه باشد، این زمان تمدید خواهد شد.

*اتاق تهران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: اعضای اتاق بازرگانی با ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی احراز هویت خواهند شد و به ازای ارائه کارت‌های مورد اشاره (عضویت و بازرگانی) کارت الکترال جهت رای‌گیری به آنها اعطا می‌شود. در زمان برگزاری انتخابات اسامی و کد کاندیداها روی صندلی افراد درج شده و افراد با وارد کردن کد مورد نظر می‌توانند به کاندیدای خود رای دهند.

** زمان تبلیغات نامزدهای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی از سوم تا نهم اسفند است. روز دهم اسفند نیز هرگونه تبلیغات از سوی کاندیداهای اتاق بازرگانی ممنوع است و اگر فردی در این روز اقدام تبلیغاتی داشته باشد، تخلف تلقی می‌شود.

*اما در بحبوبه انتخابات، اسدالله عسگر اولادی  تاجر باسابقه، در نامه‌ای از وزیر صنعت خواست برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی، ۲۶۰۰ کارت بازرگانی صادرشده در بهمن و اسفند ۹۶ باطل شود.

*بعضی شنیده‌ها حاکی از آن است که عدم ارائه لیست ائتلاف‌ها به‌خاطر رد صلاحیت تعدادی از صاحب نام‌های اتاق بازرگانی است. البته برخی دیگر از منابع آگاه هم از تایید صلاحیت تمام کاندیداها خبر می‌دهند.

*به جز ائتلاف «برای فردا» که تاکنون منشور اخلاقی و یک بیانیه منتشر کرده، اخیرا ائتلاف دیگری تحت عنوان «ائتلاف بازرگانان جوان» نیز وارد کارزار انتخاباتی شده و با صدور بیانیه اول خود، رسما اعلام حضور کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «تجربه سال‌های اخیر نشان داده که ترکیب هیات نمایندگان، اغلب از پیشکسوتان و فعالان کهنه کار اقتصادی شکل گرفته که این امر فی نفسه فرصتها و البته تهدیدهایی را به همراه دارد. اعتقاد ما بر این است که در کنار جوان‌سازی بدنه اجرایی کشور که در سال جاری شکل جدی‌تری به خود گرفت، جوان‌سازی ترکیب هیات نمایندگان اتاق هم می‌تواند فضای بهتری را برای هندسه تاثیرگذار و تصمیم ساز اتاق بازرگانی ترسیم کند. این ایده و عقیده، به هیچ وجه نافی حضور پیشکسوتان عزیز در ترکیب هیات نمایندگان نیست.» ترکیب این ائتلاف، برآمده از انجمن جوانان اتاق تهران است.

*زمزمه‌های انتخاباتی از اوایل دی حکایت از دو قطبی شدن انتخابات این دوره اتاق بازرگانی تهران داشت. این در حالی است که در دوره گذشته حداقل ۵ ائتلاف قوی در میدان رقابت حاضر بودند. حال با پیوستن مجمع فعالان توسعه گرا به ائتلاف برای فردا و مذاکرات پشت صحنه تحول خواهان با پیشگامان وفاق و کارآفرینان توسعه گرا، این احتمال قوی تر شده است. برخی اعتقاد دارند به دلیل تاکید بر تهیه لیست ۴۰ نفره، گروه‌های مختلف به ائتلاف با یکدیگر راضی شده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر