پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 46255
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 18:45
واکنش غرویان به تجمع برخی از طلاب در فیضیه بر ضد پیوستن ایران به FATF:

این نوع تجمع ها افراطی گری است/ اینها از سوی مردم طرد خواهند شد

۷ هزار نفر از طلاب و استادان حوزه علمیه در نامه ای به رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خواستار برگزاری تجمع شده اند. البته این گروه ساعاتی پیش در «فیضیه» تظاهراتی علیه تلاش دولت برای پیوستن به FATF برگزار کردند.
به گزارش راه امروز: «محسن غرویان» مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی و استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت وگویی با «انتخاب» با بیان اینکه « گروهی که اتفاقا جایگاهی در اجتماع و نزد مردم ندارند، منافع شخصی و جریانی را به مصالح عمومی ترجیح داده و به همین سیاه نمایی و کارشکنی را در دستورکار خود قرار می دهند» درباره تبعاتِ تندوریِ تندروها به پرسش های طرح شده پاسخ می گوید:

*7هزار طلاب در نامه ای به رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خواستار برگزاری تجمع شدند. ظاهرا این گروه امروز در فیضیه علیه تلاش دولت برای پیوستن به گروه اقدام مالی  نشستی برگزار کرده اند. نظرتان در این رابطه چیست؟

متاسفانه برخی اصلا توجه ندارند، کشور در چه شرایطی قرار دارد و در حالیکه آمریکا تلاش های شبانه-روزی ای برای تخریب ایران دارد، در داخل با بهانه هایی پوچ و زدن حرف هایی غیرمنطقی همچون همیشه مشغول ضرررسانی هستند. تندروها در حالی اصرار به رفتارهای ساختارشکنانه نشان می دهند که برای هر کسی معلوم است، ما با توجه به مشکلات عدیده ای که داریم، بیشتر از هر زمانی به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم. تعجب آور است که در چنین فضایی، عده ای که در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند، چنین نامه ای را بنویسند و انتظار هم داشته باشند که به حرکت افراطی شان مجوز داده شود. البته جامعه به آگاهیِ لازمی رسیده و آنها حتما از سوی مردم طرد خواهند شد. همانطور که آیت الله مکارم هم به تندی نسبت به-این نوع کارها واکنش تندی نشان دادند. جالب، این است که آنها حتی به توصیه مقام معظم رهبری هم توجه نشان نداده و در راه پیمایی 22بهمن شعارهایی رادیکال گونه را سر دادند تا بتوان اینطور نتیجه گیری کرد که لازم است تا برای بی اثر کردن کارهایی که انجام می دهند، چاره اندیشی کرد که متاسفانه تا امروز آنطور که باید، چنین نشده است.
*یعنی جلوگیری از چنین تحرک هایی اینقدر سخت است؟
دستگاه های مسئول، چهره هایی تصمیم گیر و آنهایی که می توانند و امکانش را دارند که از افراطی گری ها جلوگیری کنند، همهِ هم وغم شان باید این باشد تا اتحاد عمومی و در نتیجه آرامش را به کشور تزریق کنند که حتما تلاش هایی هم در این راستا دارند. مشکل، اما این است که گروهی که اتفاقا جایگاهی در اجتماع و نزد مردم ندارند، منافع شخصی و جریانی را به مصالح عمومی ترجیح داده و به همین سیاه نمایی و کارشکنی را در دستورکار خود قرار می دهند.

*بالاخره باید جلوی هزینه سازی های شان گرفته شود.
هزینه های آنها به این دلیل تداوم دارد که گروه ها و البته اشخاصی در کشور هستند که از کدر بودن فضا منفعت می برند و به همین دلیل اجازه نمی دهند تا اختلاف ها تمام شود. بار دیگر تکرار می کنم، آنها یا بدون اینکه ندانند یا با علمِ بر خسارت هایی که به منافع ملی و عمومی وارد می کنند، همچنان اصرار به-تندروی دارند که این روند، تهدیدی جدی برای کشور در حوزه های مختلف است.

منبع: انتخاب 



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر