شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 46250
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 16:35
اخیرا شنیده‌ها حاکی از این است که به طور قطع گروه "فعالان توسعه" به "ائتلاف برای فردا" خواهد پیوست اما فعلا تعداد و نام اعضا مشخص نیست.
به گزارش راه امروز: چندی پیش علاء میرمحمدصادقی که یکی از پیشکسوتان اتاق بازرگانی تهران و نیز رییس اتاق ایران و کانادا است، اعلام کرد که همراه با اعضای گروهش(فعالان توسعه)، به "ائتلاف برای فردا" خواهد پیوست. از آنسو، شنیده های موثق حاکی از آن است که در روزهای اخیر، توافق نهایی بین «ائتلاف برای فردا» و «گروه فعالان توسعه» انجام شده و جناح حاکم اتاق تهران موافقت کرده تا در انتخابات پیش رو، اسامی ۸ نفر از افراد شاخص گروه فعالان توسعه را در لیست خود بگنجاند تا این دو گروه اصلی در این دوره در قالب یک ائتلاف و یک لیست مشترک در انتخابات حضور داشته باشند. به نظر می‌رسد با توافق بین این دوگروه، کار برای سایر ائتلاف‌های انتخاباتی بسیار سخت‌تر شود. براساس شنیده‌ها، «مسعود خوانساری و علامیرمحمدصادقی» سرلیست‌های ائتلاف برای فردا به شمار می‌روند.  بر اساس اخبار دریافتی از منابع معتبر، علاوه بر علاء میرمحمد صادقی، شاهد حضور افرادی نظیر محمدرضا بهرامن، عباسعلی قصاعی، علی نقیب، محمدرضا نجفی منش، سیدرضا نورانی و یحیی آل اسحاق، از گروه فعالان توسعه در لیست اشتراکی ائتلاف برای فردا خواهیم بود."

در همین راستا، میرعلاء محمد صادقی نيز طي اظهاراتي گفته است كه مذاکراتی بین دو گروه انجام شده و اگر به توافق نهایی برسیم تمام گروه فعالان توسعه به ائتلاف برای فردا خواهند پیوست.
او در مورد اينكه آيا گروه «ائتلاف برای فردا» ظرفیت ادغام دو گروه با یکدیگر را دارد یا خیر. عنوان كرده، كه به طور حتم تدابیری اندیشیده شده تا گروه «ئتلاف برای فردا» برای اعضای «فعالان توسعه» نیز ظرفیت داشته باشد. از آنسو، محمدرضا نجفی منش یکی دیگر از کاندیداهای دوره نهم اتاق و نیز عضو گروه فعالان توسعه در دوره قبل بود به اقتصادآنلاین گفته است: اگر آقای خوانساری و صادقی به توافق برسند، من نیز به گروه ائتلاف برای فردا خواهم پیوست.
اما یحیی آل اسحاق به عنوان عضو دیگری از فعالان توسعه، همچنان موضع خود را مشخص نکرده و در آخرین مصاحبه‌اش با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد که گروه‌بندی‌ها هنوز در حال دم کشیدن هستند و فعلا نمی‌تواند ائتلاف خود را به طور قطعی اعلام کند.
بر این اساس، آنطور که از صحبت‌ها و مذاکرات بین این دو گروه پیدا است، به طور حتم در نهایت شاهد ادغام دو گروه «فعالان توسعه» و «ائتلاف برای فردا» در قالب یک گروه خواهیم بود که در راس آن آقایان، مسعود خوانساری و میرعلاء محمد صاقی خواهند بود. البته با توجه به این که در این دوره حساسیت‌های تبلیغاتی قبل از موعد مقرر ایجاد شده، این دو گروه تا قبل از تایید نهایی صلاحیت کاندیدا به طور قطعی اعلام نظر نخواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر