پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46246
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 15:07
رییس جمهوری گفت: اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفت: وگو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد، ما همیشه اهل گفتگو، کلام، منطق و جدال احسن به تعبیر قرآن مجید هستیم، اما حاضر به پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیرپا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم.
به گزارش راه امروز: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: این بزرگترین حقیقت بود که در انقلاب مردم تصمیم گرفتند کشورشان را خودشان اداره کنند، پای صندوق آرا بیایند و رأی بدهند. مردم همچنین درباره هویتشان تصمیم گرفتند. هویت ملی ما همیشه با فرهنگ اسلامی گره خورده است. هویت ملی مردم ایران در طول ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون با هویت دینی و ایمانی‌اش، گره خورده و در انقلاب و دفاع مقدس همه جا این غیرت دینی و عشق به وطن، در کنار هم قرار گرفت و باعث پیروزی شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه راه و مسیری که ملت ما به درستی ۴۰ سال پیش انتخاب کرد، با قدرت ادامه می‌یابد، اظهارداشت: دومین پیام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این بود که توطئه‌های قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا، نمی‌تواند در اراده مردم ما تأثیرگذار باشد. گزیده سخنان روحانی را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می‌خوانیم:

دشمنان طی یکسال گذشته به طور مداوم تلاش کردند که مردم را نگران، پریشان و مأیوس کنند. البته فشار‌هایی را به مردم ما وارد کردند و این طبیعی است وقتی جنگی بر مردم ما تحمیل می‌شود، آن جنگ خود به خود مجروح دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند. ما در جنگ تحمیلی ۸ ساله شهید، مجروح و جانباز دادیم و این طبیعت جنگ است، اما ایستادگی کرده و کشور، عزت، استقلال و تمامیت ارضی سرزمین خود را حفظ کردیم.
امروز نیز دشمن یک جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی بر ملت ما تحمیل کرده است،این ملت بار دیگر برای عزت، استقلال و حیثیت خود می‌ایستد و حاضر نیست در برابر دشمن، تسلیم شود چرا که تسلیم در برابر دشمن پایان ندارد. اگر ملت ما در برابر آمریکا تسلیم شد، دیگر تا آخر باید تسلیم شویم یعنی باید کشور، عزت، استقلال و هویت‌مان را واگذار کنیم.
اگر می‌خواهیم بایستیم باید از اول بایستیم و بی تردید مردم ما در برابر تعدی، تجاوز و تحمیل دشمنان، ایستادگی می‌کنند.
البته اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفت: وگو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد، ما همیشه اهل گفتگو، کلام، منطق و جدال احسن به تعبیر قرآن مجید هستیم، اما حاضر به پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیرپا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم.
امروز از ابتدای جلسه از ساعت ۸ صبح تقریباً همه بحث‌ها پیرامون این بود که چگونه همه ما از ملت بزرگ قدردانی کنیم.
هر روزی که این کشور و این انقلاب به حضور و فداکاری نیاز داشته باشد، مردم ما در صحنه حضور دارند، اما در عین حال ما هم در برابر مردم، وظیفه خاصی داریم و باید شکرگزار این نعمت بوده و پاسخگو باشیم.
پاسخگویی در برابر این حضور و فداکاری مردم به این است که ما خدمات خود را نسبت به مردم و تلاش‌هایمان را برای حل مشکلات آنان، افزایش دهیم.
در جلسه امروز با تک تک وزرا و مسئولین بحث و گفت: وگو کردیم که چگونه هرکدام در بخش خودشان می‌توانند در روز‌های باقیمانده از سال جاری و سال آینده برغم فشار‌های خارجی و تحریم ها، برای رفاه، ارائه خدمات جدید، حل مشکلات و هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر کشور، قدمی فراتر بردارند.
در تمام وقت جلسه امروز بحث همه اعضای دولت این بود که در رابطه با پاسخ مثبت به حضور، ایثار و فداکاری مردم، چگونه می‌توانیم برای بهبود شرایط زندگی روزمره مردم و کاستن از مشکلاتی که کم و بیش وجود دارد، اقدام کنیم.
در ۲۲ بهمن، ملت قدرت خود را در برابر فشار قدرت‌های کینه‌توز که امروز کینه‌توزی آنان بیشتر نیز شده است، به خوبی نشان دادند و از همه وزرا، مسئولین اجرایی، استاندارها، مدیران کل بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و همه آن‌هایی که در دستگاه‌هایی اجرایی و سایر دستگاه‌ها مسئولیتی را به عهده دارند خواهش می‌کنم که توجه داشته باشند باید پاسخ مثبت به مردم خودمان بدهیم و باید تلاش کنیم که معضلات و مشکلات جامعه را حل کرده و یا کاهش دهیم.
 البته برای مسایل کل منطقه و جهان هم همیشه مسئولیت‌هایی داشتیم که به مسئولیت‌هایمان ادامه می‌دهیم.
در این هفته شاهد یک اجلاس ۳ جانبه بین ایران، ترکیه و روسیه برای مسایل منطقه و بویژه برای مسأله سوریه هستیم که این نشان می‌دهد ملت، دولت و مسئولین ما در کنار مراقبت‌هایی که از حقوق ملی خودشان انجام می‌دهند، برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کنند.
امیدوارم از امروز به بعد شاهد وحدت و اتحاد بیشتر نسبت به یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشیم؛ همه باید احساس کنیم که ما در یک شرایط جنگ هستیم. در شرایط جنگ اگر گروهی بخواهد بیرون میدان بایستد و به آن‌هایی که در صف مقدم هستند، طعنه بزند، این برخلاف مروت و وظیفه ملی و شرعی است.
 امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است، وزارتخانه‌های خارجه، اقتصاد، جهاد کشاورزی، صمت و نفت و بانک مرکزی و همه دولت در خط مقدم مبارزه‌اند. یعنی دشمن وقتی محصولات و نفت ما را تحریم می‌کند و روابط بانکی را تحت فشار قرار می‌دهد، معلوم است که خط مقدم این جهاد و مبارزه چه کسانی هستند؟
دولت این احساس وظیفه را دارد و می‌داند امروز در خط مقدم مبارزه است و بدون کمک و حمایت مردم، حتماً ناموفق است و یقین دارد با حمایت و اتحاد مردم، صد در صد در برابر دشمن موفق می‌شویم و از مشکلات عبور می‌کنیم و ان‌شاء‌الله ماه‌ها و سال‌های آینده روز‌های بهتری برای ملت‌مان در سایه تلاش و وحدت پیش‌بینی می‌کنیم.
برچسب ها: روحانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر