جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 46202
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1397 13:08
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بود، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی برای همه نسل‌هاست.
به گزارش راه امروز: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است، اما در تاریخ نمانده و انقلابی برای دیروز نبود و بلکه انقلابی برای امروز و فردا هم هست، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل هاست؛ به جوانان و فرزندان امروز همان قدر تعلق دارد که به نسل‌های دیروز و به زنان و مردان با شرفی که در آن حضور داشته اند و حماسه آفریده اند.
به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری امروز در راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به اینکه 40 سالگی انقلاب اسلامی یعنی اقتدار و تدبیر اظهار داشت: شیراز پایتخت فرهنگی ایران، شهر شعر و ادب، گفتگو و مدارا و شهادت و زندگی است.
وی با بیان اینکه مردم شیراز از سال 42 تا 57 در پیروزی انقلاب اسلامی حضوری معنادار داشته است، گفت: شیراز یکی از کانون‌های اصلی در پیروزی انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف حضور داشت و شهدای بزرگی به انقلاب و نظام تقدیم کرده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران امروز در 40 سالگی انقلاب آمده‌اند تا با امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کنند، افزود: انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بود. انقلابی که با متفکران، نخبگان و صاحبنظران شروع شد و با کمک توده مردم به پیروزی رسید.
جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی تاریخی بود اما در تاریخ نماند، بیان کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌ها است و جوانان ما هنوز به انقلاب دلبسته هستند همانند مردان و زنانی که انقلاب کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راهی تازه در برابر ملت و جهان گشود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی نسلی نو و جامعه‌ای نو بنا نهاد. امام خمینی با همراهی یاران و فداکاران خود انقلابی بنا نهاد که براساس اسلام و آرا ملت شکل گرفت.
جهانگیری با بیان اینکه رهبر انقلاب امروز نیز همان راه و همان اهداف را با صدای رسا اعلام می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی سرمایه‌ای برای عبور از مشکلات است و ما می‌توانیم با روح مشارکت عمومی بر مشکلات فائق آییم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی چتری بود بر سر همه و امروز همه ذیل انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مثل امام و مانند رهبری متعلق به همه ایرانیان است.
وی با تاکید بر اینکه بگذارید همه به انقلاب اسلامی دلبسته باشند، گفت: هیچ گروهی نمی‌تواند انقلاب اسلامی را به نام خود مصادره کند.
جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی جزء معدود انقلاب‌هایی است که به سرعت به اهداف خود نزدیک شد، عنوان کرد: در کمتر از یک سال پس از پیروزی قانون اساسی تدوین شد و این حرکت برای این بود که مسائل خود را با قانون پیگیری کند.
وی با بیان اینکه مردم ایران 100 سال مبارزه کردند و انقلاب اسلامی موفق شد خواسته‌های 100 ساله ملت ایران جامه عمل بپوشاند، گفت: ملت ایران به دنبال عدالت، پیشرفت و توسعه بود. آزادی ما در این 40 سال روز به روز تکامل یافته و استقلال امروز ایران در هیچ کشوری نیست.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ناراحتی امروز آمریکا از این است که ایران قدرتمند و بزرگ را از دست داده است، افزود: امریکایی از اینکه یک کشور نیرومند را در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس از دست دادند، رنج می‌برند.
جهانگیری با بیان اینکه امنیت امروز ما مثال زدنی است، تصریح کرد: امنیتی که امروز ایران دارد هیچ کشوری ندارد، به کشورهای همسایه به عراق و سوریه نگاه کنید. ایران امروز لنگرگاه امنیت منطقه است.
وی با اشاره به جایگاه امروز ایران اسلامی بیان کرد: رییس جمهور آمریکا بدون اجازه وارد کشور عراق می‌شود اما مسئولان انقلاب اسلامی به هر کشوری وارد شوند با افتخار به استقبال آنها می‌آیند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت یکی از خواسته‌های اصلی ملت ایران بود، گفت: برای تحقق عدالت خیلی تلاش شده اما هنوز راه زیادی باقی مانده است و ما تا تحقق کامل عدالت و رفع کامل محرومیت‌ها از پای نخواهیم نشست.
جهانگیری با اشاره به توسعه علمی، پزشکی و دانشگاهی ایران اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی 20 سال است که پرچم توسعه علم را برافراشته و امروز دانشگاه‌های ایران اسلامی در جهان سرآمد است. پزشکی ایران زبانزد است در همین شیراز عمل‌های جراحی می‌شود که تنها در چند کشور محدود انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و بی اعتمادی است، گفت: ما به وحدت و انسجام نیاز داریم ما به گفتگو و مدارا نیاز داریم. امروز امریکا اعلام کرده که جنگ اقتصادی علیه ملت ایران راه انداخته است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ترورهایی که از ابتدای انقلاب توسط دشمن در ایران اسلامی صورت گرفته است: تصریح کرد: امروز گروهی تروریست مشاور ترامپ شده اما ترامپ با وقاحت ملت ایران را تروریست خطاب می‌کند.
جهانگیری با بیان اینکه امروز هدف دشمن از تحریم به زانو درآوردن ملت ایران است، گفت: می‌خواهند مانع نیازهای اصلی ملت ایران شوند اما حضور ملت در 22 بهمن ش
نشان داد که آمریکا بار دیگر شکست می‌خورد.
وی با بیان اینکه آمریکا خیلی تلاش کردند که از صدور نفت جلوگیری کنند، مانع ورود دارو شدند اما ملت ایران ثابت کردند که می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند‌. امروز 96 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: بیکاری، مشکلات اقتصادی و سختی معیشت وجود دارد اما مشکلات به معنای بن بست نیست ما با تدبیر با برنامه‌ریزی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. صاحبنظران و نخبگان باید به کمک مسئولان بیایند.
جهانگیری با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات استان فارس گفت: استان فارس رو به توسعه است و باید مسئولان کمک کنند تا هر چه زودتر پروژ‌ه‌های توسعه فارس از جمله راه آهن به بهره‌برداری برسد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر