پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 46167
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1397 00:01
نخست وزیر عراق گفت: «ملت عراق از تحریم‌ها رنج کشیده است و می‌داند که تحریم‌ها چه آسیبی به ملت‌ها می‌زند. عراق بخشی از منظومه تحریم‌ها علیه ایران یا هیچ ملت دیگر نخواهد بود.»
به گزارش راه امروز: مقامات بلندپایه عراق تاکید کرده‌اند که کشورشان نمی‌خواهد شریک آمریکا در تحریم ایران باشد اما، بنا به گفته برخی منابع، از نقض تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هم خودداری می‌کنند. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، به همراه هیئتی از مقامات بانکی ایران به عراق سفر کرده است. همتی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، دیدار و گفتگو کرده است. عبدالمهدی در این دیدار گفته کشورش «بخشی از منظومه تحریم‌ها علیه ایران نخواهد بود.»

طبق یک بیانیه رسمی، عبدالمهدی در دیدار با همتی، که علی العلاق، همتای همتی هم در آن حضور داشته، گفت: «ملت عراق از تحریم‌ها رنج کشیده است و می‌داند که تحریم‌ها چه آسیبی به ملت‌ها می‌زند. عراق بخشی از منظومه تحریم‌ها علیه ایران یا هیچ ملت دیگر نخواهد بود.»

با این حال، یک منبع که از پشت‌پرده دیدار همتی و العلاق آگاه بوده، به روزنامه الشرق الاوسط گفته در این دیدار، العلاق «با درخواست ایران مبنی بر پرداخت بدهی‌های عراق به ایران به دلار مخالفت کرده است. چون عراق از نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌ترسد.» این منبع مدعی شده هدف سفر هیئت ایرانی امضای توافقنامه‌ای با عراق در خصوص بدهی‌های این کشور به ایران است. عراق بیش از یک میلیارد دلار به ایران بدهکار است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر