شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 45926
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1397 18:52
شاگردان فلیکس سانچز پا پس نمی‌کشند؛

برد يك بر صفر قطر برابر کره جنوبی

تک گل تماشایی عبدالعزیز حاتم منجر به برتری قطر مقابل کره و صعود عنابی‌ها به نیمه نهایی جام ملت‌های 2019 شد.
به گزارش «ورزش سه»، کره جنوبی در مرحله گروهی سه پیروزی برابر فیلیپین، قرقیزستان و چین به دست آورد و در نخستین دیدار دور حذفی هم به زحمت بحرین را شکست داشت، اما آنها امروز به سد محکم شاگردان فلیکس سانچز برخورد کردند و نتوانستند به موفقیت برسند و روند بردهای‌شان را ادامه دهند؛ قطری‌ها که اجازه کار به ملی پوشان و مهاجمان خطرناک کره را نمی‌دادند، در دقیقه 79 با شوت تماشایی عبدالعزیز حاتم به گل دست یافتند و با برتری یک بر صفر، برای نخستین بار در تاریخ خود راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها شدند.
شاگردان فلیکس سانچز که عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام ملت‌ها داشتند و پس از چهار برد پیاپی مقابل لبنان، کره شمالی، عربستان و عراق، امشب با وجود داشتن دو محروم برابر کره جنوبی قرار گرفتند، توانستند برای پنجمین بازی متوالی دروازه خود را برابر مردان پائولو بنتو که مدعی قهرمانی جام ملت‌ها بودند، بسته نگه دارند و با یک گل صاحب پیروزی شوند تا به‌عنوان سومین تیم به مرحله نیمه نهایی برسند. 
جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک چهارم نهایی
جمعه: 97/11/05 ؛ ساعت 16:30
استادیوم: زاید اسپورت- ابوظبی
داور: روشن ایرماتوف(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف؛ داور چهارم: ما نینگ(چین)؛ داور پنجم: کائو یی(چین)/ داور ویدئویی: پائولو والری(ایتالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری(سنگاپور) و فو مینگ(چین).
تیم ملی کره جنوبی
کیم سئونگ یو
کیم مین جائه
کیم یونگ وون
لی یونگ
کیم جین سو
جانگ وو یونگ
جو سه جونگ(82- جی دونگ وون)
هوانگ این بئوم(74- کو جا چئول)
سون هئونگ مین
لی چونگ یونگ(85- لی سئونگ وو)
هوانگ اوی‌جو
سرمربی: پائولو بنتو
تیم ملی قطر
 سعد الشیب
بسام هشام الراوی
طارق سلمان
پدرو کوریا
عبدالکریم سالم العلی
سالم الهاجری
عبدالعزیز حاتم
بوعلام خوخی
حسن الهیدوس(90- کریم بوضیاف)
اکرم عفیف
المعز علی(5+90- احمد علاءالدین)
 سرمربی: فلیکس سانچز

اخطار
کیم مین جائه(10) و جانگ وو یونگ(51) از کره جنوبی
عبدالعزیز حاتم(37) و بسام هشام الراوی(40) از قطر

شرح گل
کره جنوبی صفر - قطر 1 (دقیقه 79: عبدالعزیز حاتم): پاس اکرم عفیف را عبدالعزیز حاتم بدون مکث، از فاصله 30 متری با شوت پای چپ ناگهانی زد تا توپ به گوشه دروازه کره برود و بعد از تلاش بی‌نتیجه سئونگ یو که شیرجه زمینی زده بود، گل اول قطر به زیباترین شکل به ثمر برسد.

لحظات حساس
دقیقه 6: ارسال بلند هئونگ مین از روی ضربه آزاد میانه زمین را مین جائه با ضربه سر برای هوانگ اوی‌جو فرستاد که مهاجم نوک کره نتوانست از این فرصت بهره ببرد تا توپ با عبور از مقابل او به بیرون برود.
دقیقه 17: شوت وو یونگ از میانه زمین بی‌دقت بود و از بالای دروازه قطر راهی اوت شد.
دقیقه 32: شوت فنی اکرم عفیف از پشت محوطه جریمه را سئونگ یو در اختیار گرفت.
دقیقه 35: بعد از دفع ضربه آزاد هئونگ مین توسط بوعلام خوخی، هوانگ این بئوم پشت محوطه جریمه قطر صاحب توپ شد که شوت او با فاصله کمی از بالای دروازه قطر به اوت رفت
دقیقه 37: پدرو کوریا نفوذ خطرناکی از سمت راست محوطه جریمه چین داشت که پاس کات‌بک او به مقابل محوطه 6 قدم را جو سه جونگ زودتر از رسیدن توپ به عبدالعزیز حاتم دفع کرد تا خطری دروازه کره را تهدید نکند و برخوردی بین این دو بازیکن صورت بگیرد.

دقیقه 39: شوت روی پای جو سه جونگ از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از دروازه قطر راهی اوت شد.
دقیقه 49: ضد حمله سریع کره خطرناک بود که شوت پشت محوطه هوانگ اوی‌جو را سعد الشیب برگشت داد.
دقیقه 51: شوت محکم بوعلام خوخی از روی ضربه ایستگاهی بی‌دقت بود و با فاصله زیادی از دروازه کره به بیرون رفت.
دقیقه 54: سعد الشیب با دفع توپ اجازه نداد ضربه ایستگاهی سون از جناح راست تبدیل به گل شود.
دقیقه 55: ضربه آزاد سون هئونگ مین از سمت چپ زمین را سعد الشیب برگشت داد.
دقیقه 57: واکنش ناقص سعد الشیب روی توپ ارسالی چونگ یونگ نزدیک بود کار دست قطر بدهد که شوت وو یونگ از مقابل دروازه خالی به بیرون زده شد.
دقیقه 60: شوت زمینی المعز علی از پشت محوطه جریمه را سئونگ یو جمع کرد.
دقیقه 61: یک واکنش ناقص دیگر از سعد الشیب روی سانتر از جناح چپ زمین خطرساز شد که مدافعان قطر توپ را دور کردند.
دقیقه 62: عبدالکریم العلی شوت نه چندان خوبی به توپ زد تا توپ راهی به دروازه کره پیدا نکند.
دقیقه 72: هیونگ مین بعد از جای گذاشتن دو مدافع قطری در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت، اما شوت پای چپ او، سعد الشیب را برای جمع کردن توپ به دردسر نیانداخت.
دقیقه 76: در ضربه آزاد اعلام شده به سود کره جنوبی، هئونگ مین از روی توپ پرید تا کیم جین سو شوت‌زنی کند، اما ضربه او با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه قطر برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 80: ارسال کوتاه لی یانگ را هوانگ اوی‌جو با بغل پا وارد دروازه قطر کرد، اما پیش از آن کمک داور اول آفساید مهاجم کره را گرفته بود و داور ویدئویی نیز در این صحنه به ایرماتوف اعلام کرد آفساید به درستی گرفته شده است.
دقیقه 83: پاس عبدالکریم العلی و ارسال خطرناک عبدالعزیز حاتم را جین سو تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 83: ارسال عفیف از روی کرنر و ضربه آکروباتیک زیبا از بوعلام خوخی را سئونگ یو به زحمت برگشت داد.
 اتفاق ویژه
سون هئونگ مین، کاپیتان تیم ملی کره جنوبی و فوق ستاره فوتبال آسیا که در دو دیدار ابتدایی مرحله گروهی مقابل فیلیپین و قرقیزستان بخاطر همراهی باشگاه تاتنهام و حضور در بازی‌های لیگ جزیره حضور نداشت، در نخستین بازی برابر چین عملکرد درخشانی با تاثیرگذاری روی هر دو گل تیمش شد تا صدرنشین شوند؛ این ملی پوش کره‌ای در دیدار اخیرشان برابر بحرین نیز نمایش قابل قبولی ارائه داد، اما در دیدار امروز برابر قطر، بازی دور از انتظار او و البته دیگر هم‌تیمی‌هایش موجب شد تا در نهایت شکست بخورند و از رسیدن به نیمه نهایی باز بمانند؛ البته این اتفاق به سود پوچتینو و باشگاه تاتنهام شد چراکه اکنون سون به انگلیس بازخواهد گشت و  آنها زودتر از زمانی که انتظارش را داشتند، از ستاره خود بهره می‌برند.
حاشیه
* کیم جین سو که در دیدار اخیرشان حضور تعویضی برابر بحرین داشت و موفق به گلزنی شد و همچنین جو سه جونگ که به‌عنوان یار جانشین به زمین آمد، در مسابقه امروز به ترکیب ببرهای آسیا رسیدند و جایگزین هانگ چول و هوانگ هی چان شدند.
* عبدالکریم حسن، مرد سال آسیا و عاصم عمر مادیبو، دو بازیکنی هستند که به دلیل محرومیت در فهرست قطر برابر کره جنوبی حضور ندارند.
* عبدالکریم سالم العلی، سالم الهاجری جانشین دو بازیکن محروم قطر شدند و از ابتدا مقابل کره جنوبی بازی می‌کنند.
* پائولو بنتو به دلیل عدم حضور عبدالکریم حسن در سمت چپ خط دفاعی قطر، سون هئونگ مین را با تغییر پست به سمت راست خط حمله تیمش برده تا نفوذهای بیشتری از آن جناح انجام دهد.
* عبدالعزیز حاتم و بسام الراوی، دو بازیکن قطر که به ترتیب در دقایق 37 و 40 کارت زرد گرفتند، در جام ملت‌های آسیا دو اخطاره شدند تا در صورت صعود تیم‌شان به نیمه نهایی، دیدار آینده را از دست بدهند.
* جانگ وو یونگ، هافبک دفاعی کره جنوبی در بازی برابر قطر دومین کارت زرد خود در جام ملت‌های آسیا را دریافت کرد تا در صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی، از این مسابقه محروم شود.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر