جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 45916
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1397 15:13
جزئياتي از رقابت‌های انتخاباتی اتاق در هفته اخیر؛

۳ جریانی که رسما اعلام موجودیت کردند

در اولین هفته پس از پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی، سه گروه برای حضور در این انتخابات آمادگی خود را اعلام کردند.
در هفته پایانی دی ماه ثبت نام کاندیداهای انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور به اتمام رسید. در اولین هفته پس از پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی، سه گروه برای حضور در این انتخابات آمادگی خود را اعلام کردند.
«اتاقی برای همه» اولین گروه
اولین گروه، جریانی با نام «اتاقی برای همه» بود که به گفته حسین سلاح‌ورزی، این ائتلاف یک دعوت فراگیر و عمومی است. نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: یکی از ائتلاف‌های شکل‌گرفته در انتخابات این دوره اتاق‌های بازرگانی، ائتلاف «اتاقی برای همه» است که این ائتلاف یک دعوت فراگیر عمومی دارد. اولین ائتلاف انتخابات اتاق بازرگانی به نظر می‌رسد هدفی فراتر از کسب کرسی هیات نمایندگان تنها اتاق بازرگانی تهران یا یک شهر دیگری را داشته باشد و به دنبال کسب کرسی‌های اکثریت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران است.
پیشگامان اقتصاد؛ دومين گروه
اما گروه دومی که اعلام موجودیت کرد پیشگامان اقتصاد بود. پیشگامان اقتصاد در انتخابات اتاق بازرگانی پیش از این هم حضور داشت. مجید رضا حریری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین درباره وضعیت گروه پیشگامان اقتصاد به تجارت‌نیوز گفته است: این دوازدهمین سالی است که گروه پیشگامان اقتصاد اعلام موجودیت کرده است. گروه پیشگامان اقتصاد را ۱۲ سال پیش تاسیس کردیم و به اتفاق اسدالله عسگراولادی در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت می‌کردیم. درحال حاضر هم اسدالله عسگراولادی جزو گروه پیشگامان اقتصاد است. اینکه در لیست انتخاباتی ما چه کسانی حضور دارند این موضوعی است که بعدها زمانی که اجازه تبلیغات داشته باشیم، اعلام خواهیم کرد.
«ائتلاف برای فردا»؛ سومين گروه 
سومین گروه انتخاباتی اتاق بازرگانی هم که در هفته اخیر اعلام موجودیت کرد، ائتلاف برای فردا است. این گروه انتخاباتی در دوره قبل بیشترین کرسی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران را کسب کرده بود اما در دوره پیش رو ۱۰ نفر از اعضای قبلی خود را در اختیار ندارد. گروه ائتلاف برای فردا در انتخابات اتاق بازرگانی می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشد اما شاید مهمترین چالش آن، خروج کسانی است که هنوز درباره چرایی رفتن آنها ابهاماتی وجود دارد.
غائبان انتخابات اتاق بازرگانی از این لیست کسانی مانند پدرام سلطانی، مهدی پورقاضی و مهدی جهانگیری هستند.
محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات به عنوان عضوی از گروه ائتلاف برای فردا به تجارت‌نیوز گفته است: در دوره گذشته گروه ائتلاف برای فردا با ایده و روشی نو وارد انتخابات شد و افراد با اکثریت قاطع به هیات نمایندگان اتاق تهران ورود پیدا کردند. حالا در این دوره معتقد هستیم کسانی که در یک دوره فعالیت کرده و احساس می‌کنند که باید افراد دیگری، با توانایی و انرژی بیشتر جایگزینشان شوند، در این انتخابات کناره‌گیری کنند تا افراد جوان دیگری روی کار آیند.
در همین حال به نظر می‌رسد چهره‌های سنتی در انتخابات اتاق به مانند گذشته همچنان حضور دارند که فعلا اعلام نکرده‌اند با چه گروه و جریانی در این انتخابات حاضر خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر