جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 45803
تاریخ انتشار: 30 دی 1397 23:32
شیرجه روها در یک چهارم نهایی!

ایران 2- عمان صفر؛ این تیم آهن دارد!

ملی پوشان ایران با برتری مقابل عمان به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌ها صعود کردند و حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شدند.
به گزارش «ورزش سه»، تیم ملی ایران در نخستین مسابقه جام ملت‌های آسیا فوق‌العاده ظاهر شد و با 5 گل یمن را شکست داد، بعد از آن به برتری 2 بر صفر مقابل ویتنام رسید و در سومین مسابقه هم از عراق یک امتیاز گرفت تا با احتساب تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم صدرنشین گروه D شود تا امشب در آغاز کارش در مرحله یک هشتم نهایی برابر عمان، تیم سوم جدول گروه F قرار بگیرد.
شاگردان وربیک که بعد از دو باخت پیاپی برابر ازبکستان و ژاپن، در آخرین دیدار مرحله گروهی ترکمنستان را ملغوب کردند تا با احتساب تفاضل گل بهتر نسبت به لبنان، تیم سوم گروه E راهی دور حذفی شوند، امشب هم قبل از دقیقه یک با خطای مجید حسینی روی محسن الغسانی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و می‌توانستند شگفتی‌ساز شوند، اما دستان امن علیرضا بیرانوند که مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی 2018 را تکرار کرد، موجب شد دروازه ایران در شروع مسابقه بسته بماند.
در ادامه شاگردان کی‌روش سوار بر بازی شدند و موفق شدند با زیرکی و فرصت‌طلبی علیرضا جهانبخش به گل اول برسند و بعد از آن هم با پنالتی‌ای که مهدی طارمی با شیرجه خود گرفت، توسط اشکان دژاگه دومین گل را بزنند و در نیمه دوم نیز بازی را مدیریت کنند تا به برتری 2 بر صفر مقابل حریف خود برسند.
ملی پوشان فوتبال ایران بعد از برتری مقابل یمن، باید ساعت 19:30 پنج‌شنبه هفته جاری در استادیوم محمد بن زاید ابوظبی دیدار مرحله یک چهارم نهایی را مقابل چین برگزار کنند.

جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 / مرحله یک هشتم نهایی
یکشنبه: 97/10/30 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: محمد بن زاید- ابوظبی / تماشاگر: 31945 نفر
داور: سزار راموس(مکزیک)؛ کمک‌ها: میگل هرناندز و آلبرتو مورین؛ داور چهارم: متئو کریم(استرالیا)؛ کمک داوران پشت دروازه: کریستوفر بیس(استرالیا) و علی صباح(عراق)

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند
سید مجید حسینی
مرتضی پورعلی گنجی
رامین رضاییان
میلاد محمدی
امید ابراهیمی
وحید امیری
اشکان دژاگه(78- سامان قدوس)
علیرضا جهانبخش(69- روزبه چشمی)
مهدی طارمی
سردار آزمون(88- مسعود شجاعی)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی عمان

فایز الرشیدی
خالد البریکی
محمد صالح المسلمی
سعد سهیل
علی سلیمان البوسعیدی
حارب جمیل السعدی
احمد مبارک(80- محسن جوهر الخالدی)
جمیل سلیم الیحمدی
رائد ابراهیم صالح
صلاح الیحیائی(46- خالد خلیفه الهاجری)
محسن صالح الغسانی(88- محمد الغسانی)
سرمربی: پیم وربیک

سید مجید حسینی(2) وحید امیری(65) از ایران
محمد المسلمی(59) از عمان

شرح گل
ایران 1 - عمان صفر (دقیقه 32: علیرضا جهانبخش): پاس بلند میلاد محمدی از زمین خودی را محمد المسلمی نتوانست دفع کند تا علیرضا جهانبخش از اشتباه این مدافع عمانی استفاده کند و با ضربه بیرون پای راست گل اول ایران را به ثمر رساند.

ایران 2 - عمان صفر (دقیقه 41: اشکان دژاگه): پنالتی اعلام شده به سود ایران را اشکان دژاگه به مرکز دروازه عمان زد و فایز الرشیدی را ناکام گذاشت تا گل دوم ایران به ثمر برسد.
بهترین بازیکن
علیرضا بیرانوند در همان شروع مسابقه موثر ظاهر شد و در دقیقه 3 پنالتی محسن الغسانی را مهار کرد و در دقیقه 44 نیز شوت این مهاجم عمانی را به زیبایی از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا با دو واکنش تماشایی دروازه ایران را برای چهارمین مسابقه متوالی بسته نگه دارد و تاثیر چشمگیری در برتری ملی پوشان داشته باشد.
همچنین علیرضا جهانبخش که آخرین گل ملی و باشگاهی خود را بیست و چهارم مهرماه 97 در دیدار دوستانه تیم ملی برابر بولیوی به ثمر رساند، بعد از آن در گلزنی برای تیم ایران و باشگاه برایتون ناکام بود و حدود دو ماه نیز به دلیل مصدومیت دور از میادین حضور داشت، در دومین بازی متوالی در ترکیبت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خوش درخشید و برترین بازیکن در جدال مقابل عمان بود.
ستاره ایرانی شاغل در لیگ جزیره، گل اول تیم ملی را با فرصت‌طلبی خود به ثمر رساند ولی علاوه بر آن بارها با خلق موقعیت برای طارمی و آزمون، نقش موثری داشت که بازی خوب او موجب شد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

اتفاق ویژه

با وجود اینکه شاگردان کارلوس کی‌روش در لحظاتی از شروع دیدار امشب مقابل عمان سردرگم بودند و تمرکز کافی نداشتند، اما مثل سه مسابقه اخیرشان کاملا سوار بر بازی بودند و توپ و میدان را در اختیار داشتند تا علاوه بر زدن دو گل و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها، برای چهارمین مسابقه متوالی کلین‌شیت کنند و بیشتر از همیشه برای تیم‌های مدعی قهرمانی این رقابت‌ها خط و نشان بکشند.
با وجود حواشی زیادی که در روزهای اخیر پیرامون تیم ملی ایران وجود داشته، اما شاگردان کی‌روش با نمایش دلپذیرشان همچنان بر محبوبیت خود اضافه می‌کنند و امیدها را برای شکستن طلسم قهرمانی جام ملت‌های آسیا افزایش می‌دهند.

برچسب ها: عمان ، ايران
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر