جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 45629
تاریخ انتشار: 16 دی 1397 18:26
کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان بهترین گلزن همه ادوار جام ملتهای آسیا است.
تیم ملی فوتبال کشورمان که چهاردهمین دوره حضور در جام ملتهای آسیا را تجربه می‌کند، با ۳ بار قهرمانی در این مسابقات یکی از پر افتخار ترین تیم‌های مسابقات است. همچنین بارها در ادوار گذشته، بازیکنان تیم ملی کشورمان عناوینی چون بهترین گلزن، بهترین بازیکن و با اخلاق ترین بازیکن مسابقات را به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی کاپیتان سابق و پر آوازه تیم ملی کشورمان که در یازدهمین دوره این مسابقات در سال ۱۹۹۶ با ۸ گل زده عنوان آقای گلی مسابقات را به دست آورده بود، در مجموع هم بهترین گلزن همه ادوار این مسابقات است.

دایی با حضور در ۳ دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا و انجام ۱۶ بازی در این مسابقات یکی از با سابقه ترین و پر آوازه ترین بازیکنان این مسابقات است. کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان مجموعا در ۱۶ بازی که در ۳ دوره این مسابقات تجربه کرده، ۱۶ بار موفق به گلزنی شده تا با این تعداد گل و معدل یک گل به ازای هر بازی، بهترین گلزن همه ادوار این مسابقات باشد.

پس از کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان، «لی دونگ» از کره جنوبی با ۱۰ گل، دومین گلزن برتر همه ادوار این مسابقات است. بهتاش فریبا دیگر ملی پوش سابق کشورمان به همراه «ائوهیرو تاکاهارا» از ژاپن و «چوی سون هو» از کره جنوبی با ۹ گل زده دیگر گلزنان برتر همه ادوار مسابقات جام ملتهای آسیا هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر