شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 45625
تاریخ انتشار: 16 دی 1397 18:16
تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای برگزاری نخستین دیدار در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند که برخی خبرنگاران خارجی اعتقاد دارند این تیم شانس اول قهرمانی است.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، رقابت های هفدهمین دوره جام ملت های آسیا در حالی از شنبه گذشته در شش گروه چهار تیمی آغاز شد که کارشناسان زیادی درباره تیم‌های مدعی فتح جام اظهارنظر می کنند.

این بازی ها که در چهار شهر ابوظبی، دوبی، شارجه و العین برگزار می شود خبرنگاران مختلفی را از سراسر دنیا به امارات کشانده است تا نبرد تیم های ملی در قاره کهن را رصد کرده و اخبارش را مخابره کنند.

با وجود اینکه تیم های قدرتمند فوتبال آسیا نظیر ژاپن توانستند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتایج قابل قبولی بگیرند اما خبرنگاران این کشور از ایران به عنوان ترس بزرگشان برای خراب کردن قهرمانی چشم بادامی ها نام می برند.

«هیوکه سوبه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مدعیان قهرمانی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا گفت: بدون شک ژاپن در جام جهانی نشان داد می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. خوشبختانه در حال حاضر هم شرایط تیمی خیلی خوبی در اردوی تیم ملی ژاپن حاکم است که می تواند برای ما خوب باشد. اما من فکر می کنم حریف اصلی ژاپن تیمی جز ایران نخواهد بود.

وی افزود: با وجود اینکه ایران از گروه خود در جام جهانی صعود نکرد اما مقابل بهترین های دنیا بازی داشت. باید واقع بین باشیم و بپذیریم که ایران مقابل اسپانیا و پرتغال هم خیلی خوب بازی کرد. شاید اگر تیمی بخواهد سد ژاپن شود شاگردان کی روش باشند. من فکر می کنم حضور ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا قطعی باشد ولی واقعا نمی دانم در دیدار نیمه نهایی چه اتفاقات احتمالی بین ایران و ژاپن رخ می دهد.

«احمد مصطفی» خبرنگار روزنامه صحار عمان نیز با اشاره به قدرت تیم ملی فوتبال ایران اذعان داشت: تیم های خوبی در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا حضور دارند که نحوه قرعه کشی تیم ها سبب شده تا هیجان تا روز آخر بازی ها وجود داشته باشد. من فکر می کنم ایران،  ژاپن و استرالیا شانس های اصلی قهرمانی هستند و می توانند نشان دهند چرا توانسته اند در دوره های اخیر به راحتی به جام جهانی بروند و موفق ظاهر شوند. فکر می کنم حضور مربیان بزرگی همچون مارچلو لیپی، آلبرتو زاکرونی و کارلوس کی روش هم به جذابیت این بازی ها بیافزاید تا تمام نگاه‌ها در این ماه به فوتبال آسیا معطوف شود.

خبرنگاران غرب و شرق آسیا در حالی در گفتگوهای خود با خبرنگار اعزامی مهر به امارات صحبت از شانس زیاد قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا می کنند که سرمربی تیم ملی معتقد است ژاپن، استرالیا و کره جنوبی به دلیل ساختار مدیریتی و فوتبالی سال های اخیرشان کاندیدای اصلی هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر