سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 45598
تاریخ انتشار: 15 دی 1397 18:25
اگر وضعیت فعلی درمورد نرخ دلار برای مدتی ثابت بماند، قیمت اجناس پایین خواهد آمد / با نزدیک شدن به نوروز، قیمت دلار افزایش نخواهد یافت
به گزارش راه امروز: سید رضی حاجی آقامیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: اگر وضعیت فعلی که قیمت دلار در آن پایین تر آمده، مدت قابل توجهی ادامه یابد و مردم احساس ثبات کنند، در آن صورت طبیعتا تقاضا نیز وضعیت دیگری پیدا خواهد کرد و عرضه کننده ها نیز ناچار به پایین آوردن قیمت اجناس خواهند شد.
سید رضی حاجی آقامیری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: اگر وضعیت فعلی که قیمت دلار در آن پایین تر آمده، مدت قابل توجهی ادامه یابد و مردم احساس ثبات کنند، در آن صورت طبیعتا تقاضا نیز وضعیت دیگری پیدا خواهد کرد و عرضه کننده ها نیز ناچار به پایین آوردن قیمت اجناس خواهند شد.

آقامیری در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره علت ارزان نشدن اجناس با وجود کاهش قیمت دلار گفت:  فکر می کنم چند عامل می تواند دلیل قانع کننده ای برای بسیاری از گرانی ها باشد. البته باید به یاد داشته باشیم که ممکن است برخی این دلایل را نداشته باشند اما از این موقعیت سو استفاده کنند.

او افزود: دلیل اول این است که نمی توان منکر آن شد که همزمان با گرانی، برخی با همان دلار بالا، جنس خود را را خریداری کرده باشند، اما آن اجناس فروش نرفته باشد و اکنون در حال فروش آن اجناس هستند.

اگر وضعیت فعلی درمورد نرخ دلار برای مدتی ثابت بماند، قیمت اجناس پایین خواهد آمد / با نزدیک شدن به نوروز، قیمت دلار افزایش نخواهد یافت

این فعال اقتصادی اضافه کرد: دلیل دوم این است که مردم نمی دانند که در وضعیت فعلی دلار پایدار خواهد بود یا خیر. این موضوع سبب می شود که اگر افراد اجناس خود را نفروشند زیرا حدس می زنند که ممکن است نرخ دلار دوباره افزایش یابد. این عوامل می تواند دلیل پایین نیامدن قیمت اجناس با وجود کاهش قیمت دلار باشد.

آقامیری تصریح کرد: اگر بخواهیم با پایین آمدن قیمت دلار، قیمت اجناس نیز پایین بیاید، باید این وضعیت که قیمت دلار در آن پایین تر آمده، مدت قابل توجهی سپری شود تا مردم احساس ثبات کنند. در آن صورت طبیعتا تقاضا نیز وضعیت دیگری پیدا خواهد کرد و عرضه کننده ها نیز ناچار به پایین آوردن قیمت اجناس خواهند شد.

او در پاسخ به سوالی درباره قیمت دلار و اینکه آیا با نزدیک شدن به پایان سال، و زمان عید نوروز، قیمت دلار به کدام سمت خواهد رفت، گفت: ما نمی توانیم همه اتفاقاتی را که در گذشته رخ داده، به آینده تعمیم بدهیم. در گذشته وقتی نزدیک عید نوروز می شدیم، تعداد کثیری از مردم به مسافرت خارج از کشور می رفتند.اما الان اوضاع متفاوت است.

او ادامه داد: در گذشته با توجه به این که قیمت دلار پایین بود، متقاضیان خروج از کشور برای مسافرت های نوروزی هم زیاد بود، در نتیجه می توانستیم بگوییم با نزدیک شدن به عید قیمت دلار بالا می رود اما در حال حاضر با توجه با بالا بودن قیمت دلار، تصور نمی کنم که متقاظیان زیادی از برای مسافرت خارج از کشور داشته باشیم ونباید با نزدیک شدن به عید نوروز، منتظر افزایش نرخ دلار باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر