جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 45489
تاریخ انتشار: 07 دی 1397 14:50
دادستان تهران در بخشی دیگر از این گفت‌وگو گفت: ما دلمان نمی‌خواهد فرهنگ تعطیل شود. ما دوست داریم فرهنگ فاخر باشد.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران امروز در گفت و گویی به شدت از تئاتر بینوایان انتقاد کرد. او گفت: ما در حوزه فرهنگ اقدامات‌مان بیشتر متوجه دستگاه‌هاست و دادستانی در هنگام وقوع جرم ورود می‌کند. ما دو بار در طی هفته گذشته برای اجرای تئاتر نیرو فرستادیم و گزارش مکتوب فرستادند که آنجا ارزشهای دینی رعایت نشده و حجاب مناسب نیست و پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده، کشوری که در آن اشوب و اعتراضات جدی است‌. اینجا خاک ایران است و نوع رفتارهنرپیشه‌ها مناسب نبوده و گزارشهای کتبی برای وزیر ارشاد فرستادیم و برای وزیر کشور موضوع را انعکاس دادیم و ما معتقدیم که دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. قرار نیست دادستانی در همه کارها دخالت کند. ما بعد از این دو نامه به وزیر ارشاد فرستادیم و تنها صدور اطلاعیه را دیدیم البته دوباره که تیم اعزام کردیم تئاتر کمی بهتر شده ولی هنوز نواقص برطرف نشده است. امام فرمود ما با سینما مخالف نیستیم و ما با فحشا و گناه مخالفیم. ما می‌گوییم وزارت ارشاد و دستگاه‌های مرتبط باید مدیریت کنند عین حادثه تصادف.

وی تاکید کرد: وقتی گروهی بدون توجه به معیارهای جمهوری اسلامی تئاتر برگزار می‌کنند و ما تذکر می‌دهیم، امیدواریم صدای ما را بشنوند و نظارت کنند و ما معتقدیم اگر دستگاه‌های فرهنگی مانند ما همکاری کنند، بسیاری از مشکلات بدون توقیف و دستگیری و بازداشت قابل حل است.

دادستان تهران در بخشی دیگر از این گفت‌وگو گفت: ما دلمان نمی‌خواهد فرهنگ تعطیل شود. ما دوست داریم فرهنگ فاخر باشد.

وی درباره باطل شدن پروانه تئاتر شهرزاد گفت: ما در آن ورود نکردیم اما در فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌ها و تئاتر و موسیقی‌های خیابانی خواستیم‌ که وزارت ارشاد آنها را مدیریت کند تا دستگاه‌هایی مثل پلیس یا دادستانی مجبور نشوند وارد شوند. ما معتقدیم دادستانی و پلیس آخرین سنگر است و وقتی ورود می‌کنیم که هیچ راه دیگری نباشد.

وی در باره رقص دو بازیگر که در فضای مجازی منتشر شده و آیا دادستانی ورود کرده گفت: این موضوع مربوط به دو سال پیش است و حوادث مال الان نبوده البته زیبنده هنرمند نیست که فیلمش این گونه پخش شود و فضای مجازی فضای لجام گیسخته‌ای است که هر کسی هرکاری که می‌خواهد می‌کند. امیدواریم هنرمندان بروند و آن فیلم‌ها را پاک کنند و در این زمینه پرونده مستقیم تشکیل نشده است.
وی درباره اینکه در چالش‌هایی که دادستانی با وزارت ارشاد داشته برخی می‌گویند که برخوردها سیاسی می ‌شود مثل برخورد با تئاتر گفت: ما در بخش فرهنگ معتقدیم اولین کار متوجه دستگاه های فرهنگی است و در کنسرت ها در تهران شیوه ای را اتخاذ کردیم که بسیار جواب داد و به وزارت ارشاد و کشور گفتیم که وزارت ارشاد متضمن حفظ ارزشهای دینی است و وزارت کشور و استانداری ضامن امنیت شهروندان است و هر جا که این دو وزار تخانه و استانداری تضمین کردند که ساختمان مشکل امنیتی ندارد و سلامت مردم حفظ می شود و وزارت ارشاد گفت که از لحاظ شکل اجرا نقصی نیست، ما ورودی نکردیم اما ما معتقدیم دادستانی و پلیس سنگر اول نیست و اگر هماهنگی باشد چرا اجازه دهیم که به یک موسیقی مبتذل خارجی فراتر از مرزهای کشور پخش شود و بعد از آن اظهار تاسف کنیم؟ ما قبل از اجرا فکر کنیم اگر موسیقی فاخر است اشکالی ندارد و مردم هم بلیط بخرند نگاه کنند و اگر ساختمانی مشکل جا دارد استانداری ورود کند. ما هیچ گونه پیش داوری سیاسی به موضوع نداریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر