شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 45312
تاریخ انتشار: 18 آذر 1397 18:19
حسین انتظامی ضمن اعلام رشد ۸ درصدی تعداد دستگاه‌هایی که به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته‌اند، از فرار برخی از دستگاه‌های اقتصادی از پیوستن به این سامانه نیز سخن گفت.
به گزارش ایسنا، معاون سابق امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و دبیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، امروز (۱۸ آذر ماه) با انتشار مطلبی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت:
«تعداد دستگاه‌هایی که به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته‌اند به ۵۱۶ رسیده که نسبت به آمار مهرماه ۸ درصد رشد داشته است. امیدبخش است البته، اما هنوز خیلی از دستگاه‌های مشمول این قانون نپیوسته‌اند. مردم خوب می‌دانند دلیل فرار بعضی از دستگاه‌های به‌ویژه اقتصادی چیست.»
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سال ۸۸ تصویب شد، اما تا روی کار آمدن دولت یازدهم اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفت و در نهایت هم با وجود اینکه این قانون در دوره حضور حسین انتظامی در معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد به اجرا درآمد، اما نتوانست تمام دستگاه‌هایی که شامل این قانون شده‌اند را با خود همراه کند.
همچنین مدتی پیش در تاریخ آذر ماه ۹۷، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، همایون امیرزاده را به عنوان مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این وزارتخانه منصوب کرده بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر