پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 45252
تاریخ انتشار: 14 آذر 1397 13:26
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد

لایحه بودجه ۹۸ فردا رونمایی می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه می‌گوید با وجود تعطیلی مجلس، لایحه بودجه سال 1398 فردا رونمایی خواهد شد.
به گزارش راه امروز: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد که با وجود تعطیلی مجلس، لایحه ۱۴ جلدی بودجه سال آینده کل کشور فردا (پنجشنبه ۱۵ آذرماه) رونمایی خواهد شد.
محمدباقر نوبخت ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: دولت ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و نهاده‌های کشاورزی در بودجه سال آینده لحاظ کرده است و اگر ارز دیگری باقی بماند عمده سهم دولت را برای تنظیم بازار نیما در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد داد.
وی درعین‌حال گفت:ارز مازادی که در اختیار دولت باقی خواهد ماند بیش از چند میلیارد دلار نخواهد بود. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد که این ۱۴ میلیارد دلار بخشی از طریق نیما و بخشی با نرخ دولتی که بین ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان پیش‌بینی شده، تأمین خواهد شد.
نوبخت توضیح داد که این ارقام پیش‌بینی‌هایی است که در بودجه لحاظ نمی‌شود اما در محاسبات در نظر گرفته می‌شود و ارقام تسعیر نرخ ارز تأثیری در بودجه نخواهند داشت.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت لایحه بودجه سال ۹۸ را مطابق با آئین‌نامه ۱۸۶ فردا (پنجشنبه ۱۵ آذرماه) و در مهلت قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد که هرچند که از فردا و به مدت ۱۰ روز مجلس به‌منظور سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود تعطیل است اما در اولین روزی که جلسه علنی مجلس برگزار شود، رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه به خانه ملت خواهد رفت. نوبخت گفت: فردا در سازمان برنامه‌وبودجه از ۱۴ جلد لایحه بودجه سال آینده رونمایی خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر