پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 45242
تاریخ انتشار: 13 آذر 1397 18:21
کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا با توجه به آلودگی و پایداری هوا ضوابطی را برای فردا چهارشنبه اعلام کرد.
توصیه شد محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان عزیز رعایت شود. همچنین مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در دستور کار قرار گیرد. به گزارش مهر، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: اولین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا بعد از ظهر امروز در محل استانداری تهران تشکیل شد.
محمد رستگاری افزود: این نشست به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور کلیه اعضای کارگروه تشکیل شد و با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی و تاکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، تا حداکثر ظهر فردا چهارشنبه مقرر شد کلیه محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای فردا چهارشنبه اعمال شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را به عمل آورند.

وی در تشریح توصیه‌های این دستورالعمل گفت: توصیه شد محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان عزیز رعایت شود. همچنین مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در دستور کار قرار گیرد.
رستگاری تاکید کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها، آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت های بدنی و ممنوعیت فعالیت بدنی در زنگ ورزش مدارس بخشی از توصیه‌های اعمال شده برای روز چهارشنبه بود.
وی ادامه داد: همچنین کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت هایی که آلایندگی قابل رویت دارند توسط پلیس راهور، انتقال سریع پیام‌ها و اطلاعیه‌های دبیرخانه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا، جلب همکاری و مشارکت عمومی توسط سازمان صدا و سیما و خبرگزاری‌ها، نظارت ویژه و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامون شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست.
نظارت ویژه شهرداری‌ها برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، کاهش و یا جلوگیری از فعالیت های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می شود و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک وجلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری و اطلاع رسانی مناسب برای کاهش فعالیت‌های بدنی در محیط‌های باز توسط وزارت ورزش و جوانان دیگر تصمیم‌های در نظر گرفته شده این کارگروه برای فردا بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر