پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 45211
تاریخ انتشار: 11 آذر 1397 16:48
این طرح حذف شود بلکه قرار است محدوده طرح ترافیک گسترش یابد و در واقع زوج و فرد نیز به این بخش افزوده شود.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص طرح زوج و فرد گفت: بر اساس اعلام این معاونت قرار است هر خودرویی که وارد طرح زوج و فرد بشود هزینه پرداخت کند که البته این موضوع هنوز در شورا بررسی نشده است.
به گزارش تسنیم ، محسن هاشمی در پایان یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز مراسم تحلیف و سوگندنامه پیروز حناچی شهردار جدید تهران برگزار شد. در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران و به مناسبت هفته بسیج، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله گزارشی را از اقدامات انجام شده توسط بسیج و سپاه در تهران ارائه کرد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: در ادامه جلسه، اصلاحیه لایحه حفظ و گسترش باغات تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت و در این جلسه با توجه به طولانی بودن جلسه امروز، کلیات این لایحه به تصویب رسید. البته در جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران پیشنهاداتی را مطرح کردند که در ادامه تنها 3 پیشنهاد در جلسه مطرح نشد که با توجه به اتمام وقت قرار شد در جلسه بعدی به این 3 پیشنهاد نیز رسیدگی شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نرخ‌های قطع درختان بر اساس نرخ تورم و حتی کمتر از آن پیش‌بینی شده است گفت: آخرین نرخ قطع درختان مربوط به سال 94 است که کمتر از نرخ تورم است و با توجه به اصلاحیه این لایحه، این مصوبه از سال 98 لازم‌الاجرا خواهد بود.
بخوانید:
رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت لایحه برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران گفت: این لایحه در زمان آقای افشانی شهردار سابق تهران و میرزایی معاونت سابق توسعه شهری تهیه و به شورا ارسال شد و البته پس از آن اعضای شورای شهر تهران ایرادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند و مجددا به معاونت برنامه توسعه و امور شهری شورای شهر تهران ارجاع داده شد.
هاشمی گفت: بر اساس آخرین آماری که اخذ کرده‌ایم این بازآرایی به پایان رسیده است و در مرحله ویراستاری قرار دارد و به زودی به شورا ارسال خواهد شد و به محض اینکه این کار انجام شود آن را در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و بررسی و در نهایت در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: البته بنده نیز به آقای حناچی شهردار تهران تاکید کردم که یکی از اولویت‌های کاریش تهیه و تدوین لایحه برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران باشد که البته حناچی اطلاعاتش را نسبت به لایحه برنامه 5 ساله کم نیست چرا که در زمان معاونت وی در شهرسازی و فنی عمرانی این برنامه تهیه و تدوین شده است و نسبت به این لایحه آگاهی دارد.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مطرح شدن حذف طرح زوج و فرد گفت: اینگونه نیست که این طرح حذف شود بلکه قرار است محدوده طرح ترافیک گسترش یابد و در واقع زوج و فرد نیز به این بخش افزوده شود.
هاشمی گفت: البته باید به طور دقیق این موضوع را از کمیسیون حمل و نقل پیگیری شود اما با توجه به مسائلی که مطرح شده است با اجرای این طرح بابت هر خودرویی که وارد محدوده زوج و فرد می‌شود باید هزینه پرداخت شود که البته این موضوع هنوز در شورا بررسی نشده است.
وی همچنین درخصوص بکارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران تصریح کرد: طبق اصلاحیه‌ای که وجود دارد می‌توان از تجربیات این افراد به مدت 59 ساعت در ماه به عنوان مشاور استفاده شود اما این افراد نمی‌توانند به عنوان عضو هیئت مدیره منصوب شوند و باید در چارچوب‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اظهارات حق‌شناس مبنی بر اینکه حناچی تحت فشار خواهد بود و مشکلاتی را در آینده خواهد داشت گفت: بنده چنین نظری در خصوص اظهارات آقای حق‌شناس ندارم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر