سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 45206
تاریخ انتشار: 11 آذر 1397 14:07
چهارمین همایش مالی اسلامی با موضوع توسعه نهادهای مالی اسلامی آغاز به کار کرد.
به گزارش راه امروز، علی صالح آبادی، رئیس انجمن مالی اسلامی در چهارمین همایش انجمن مالی اسلامی ایران با بیان اینکه پس از برگزاری سه دوره موفق ، امروز چهارمین دوره این همایش با موضوع توسعه نهادهای مالی اسلامی برگزار می شود، گفت:در این همایش با فراخوانی که داشت، از میان ۴۶ مقاله دریافت شده ۱۷ مقاله پذیرفته شد. بخشی از این مقالات در فصلنامه مالی اسلامی و بخشی نیز در کتاب مالی اسلامی چاپ و منتشر خواهد شد.

رییس انجمن مالی اسلامی ایران افزود: از دومین همایش جایزه ای به یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی که نقش موثری در توسعه مباحث مالی و اسلامی دارند اهدا شد که امسال سومین دوره جایزه برتر اهدا خواهد شد.در عین حال، انجمن مالی اسلامی در چهارمین سال فعالیت است و طبق ارزیابی سال ۹۶، رتبه ممتاز را بین انجمن های فعال در کشور از وزارت علوم کسب کرد. انجمن به مرجع و پایگاهی برای مباحث مالی اسلامی تبدیل شده و جز معدود انجمن هایی است که از استقبال خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ نشست تخصصی در مباحث‌ حوزه مالی اسلامی برگزار شده و ادامه خواهد داشت. یکی دیگر از اقدامات انجمن،  انتشار دو فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی است. از سوی دیگر نخستین دوره DBA مالی اسلامی را از بهمن‌ماه سال قبل راه‌اندازی کرده‌ایم و افراد حاضر در این دوره‌ها باید دارای کارشناسی ارشد و سه سال سابقه کار در بازار سرمایه باشند. این دوره هم با همکاری انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس، دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه رِدمانی مالزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فصلنامه مالی اسلامی انجمن، گفت: به دنبال توسعه روابط بین المللی انجمن بوده و موفق شدیم اولین همایش بین المللی را در سال جاری در جزیره کیش، هم زمان با همایش بورس، بانک و بیمه با حضور مهمانان از سایر کشور ها برگزار کنیم. رییس انجمن مالی اسلامی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه انجمن در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج مباحث مالی اسلامی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر