جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 45133
تاریخ انتشار: 07 آذر 1397 18:00
پرسپولیسی‌ها با تصور به اینکه فدراسیون با خواست و اصرار سرمربی تیم ملی اقدام به ارسال این نامه کرده در رسانه‌های مختلف این اقدام فدراسیون را نابرابر خوانده و از اینکه کی روش این شرایط را دارد که علیه برانکو موضع گیری کند، اما تذکر برای برانکو می‌رود خشم خود را نشان دادند و از سویی حملات زیادی به ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال شد که در حیطه اختیارات او نبوده که چنین نامه‌ای را به باشگاه پرسپولیس ارسال کند.
فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۹ آبان برای جلوگیری از بیشتر شدن تنش بین باشگاه پرسپولیس و تیم ملی به خصوص بین برانکو سرمربی این تیم و کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی نامه‌ای را به امضای محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون برای باشگاه پرسپولیس ارسال می‌کند. متن نامه را در زیر می‌بینید:
به گزارش فارس، محتوای این نامه روز گذشته در رسانه‌ها (اینجا بخوانید) منتشر شد. بعد از رسانه‌ای شدن این نامه برانکو سرمربی پرسپولیس در تمرین روز گذشته به آن واکنش نشان داد. (اینجا بخوانید) و سپس باشگاه پرسپولیس هم نسبت به اینکه دبیرکل فدراسیون چنین درخواستی از مسئولان باشگاه پرسپولیس داشته معترض شدند و در نامه‌ای به فدراسیون خواستار بررسی آن شدند.
پرسپولیسی‌ها با تصور به اینکه فدراسیون با خواست و اصرار سرمربی تیم ملی اقدام به ارسال این نامه کرده در رسانه‌های مختلف این اقدام فدراسیون را نابرابر خوانده و از اینکه کی روش این شرایط را دارد که علیه برانکو موضع گیری کند، اما تذکر برای برانکو می‌رود خشم خود را نشان دادند و از سویی حملات زیادی به ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال شد که در حیطه اختیارات او نبوده که چنین نامه‌ای را به باشگاه پرسپولیس ارسال کند.
این فضای نامطلوب و پرتنش درحالی رخ داده که این سوال پیش می‌آید که کسی به تاریخ ارسال این نامه توجهی نکرده است. اگر چه روز گذشته نامه فدراسیون به باشگاه پرسپولیس در رسانه‌ها و خبرگزاری فارس منتشر شده، اما اصل ماجرا این است که این نامه در تاریخ ۲۹ آبان یعنی روزی که تیم ملی در دوحه بسر می‌برده تا با تیم ملی ونزوئلا بازی کند به باشگاه پرسپولیس ارسال شده است.
با این وجود باشگاه پرسپولیس در همان تاریخ اولیه اعتراضی به این موضوع نکرد و قضیه مسکوت ماند و در این بین هم برانکو یکی دو بار در مصاحبه با رسانه‌ها علیه کی‌روش صحبت‌هایی را انجام داد. با این شرایط کاملا مشخص است که اصل نامه با تاریخ اصلی واکنشی را در پی نداشته و در این بین سرمربی تیم ملی را دچار سو تفاهمی جدید کرده که برانکو دوباره علیه او موضع گرفته است، از طرف دیگر کی‌روش هم در نشست با رسانه‌ها کنایه‌هایی را به برانکو زد، اما در واقع اگر باشگاه پرسپولیس به این موضوع در تاریخ اصلی واکنش نشان می‌داد شاید این سوتفاهمات به وجود نمی‌آمد.
با همه این شرایط نکته مهمی فراموش شده است، مسئله مهمتر این است که این نامه چرا باید موجبات حاشیه جدید برای فدراسیون و تیم ملی و باشگاه پرسپولیس شود؟ آیا زمان آن نرسیده که در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا جام ملت‌های آسیا همه هم و غم اهالی فوتبال تیم ملی و جام ملت‌های آسیا باشد. جنگ‌های شخصی و مشکلات شخصی به دلایلی که برای هر دو طرف مهم است، اما دودش فقط به چشم فوتبال می‌رود چه سودی برای تیم ملی دارد؟ صرف نظر از اینکه سرمربی تیم ملی کیست و دارای چه خصوصیاتی است آیا ارسال یک نامه ارزش برهم خوردن شرایط فوتبال ایران را دارد؟ اینکه ارسال این نامه در حیطه اختیارات دبیرکل هست یا نه باید این قدر مهم باشد که از اصل وحدت و همدلی در فوتبال به خصوص در عرصه ملی غافل شویم؟
مهمترین دغدغه امروز فوتبال باید موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیایی باشد که سایر رقبای قدر ایران در آسیا بدون دغدغه تعلیق و مسائل مالی در حال برنامه ریزی و آماده سازی خود هستند، اما ما در تهران به زبان خودمانی و عامیانه به دنبال قاتل بروسلی هستیم و طرفداران برانکو و کی روش در رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال ایجاد نفاق بیشتر بین طرفین و گروکشی هستند.

ماجرای نامه‌ای که بین کی‌روش و برانکو جنجال کرد
مدیریت بحران برای چنین روز‌هایی است و در شرایطی که تیم ملی ایران با شرایط سخت مالی در حال آماده سازی است آیا نباید از سوی مسئولان رده بالای ورزشی کشور که متولی باشگاه پرسپولیس هم هستند اقدامی در جهت آشتی و صلح بین دو ارگانی که هر دو برای رضایت هواداران فوتبال تلاش می‌کنند صورت گیرد؟
فردا روزی تیم ملی در امارات نتیجه نگیرد افسردگی آن برای مردمی است که در مواقع حساس و تورنمنت‌های مهم نشان داده اند چقدر برای فوتبال ملی ارزش قائل هستند و تحت هیچ شرایطی دوست ندارند تیم ملی خود را ناکام ببینید. مردم سرمایه‌های اصلی فوتبال برایشان تفاوتی ندارد سرمربی تیم ملی کیست آن‌ها موفقیت تیم ملی را می‌خواهند و این اختلاف‌های بی ارزش جز دوری مردم از فوتبال ارمغان دیگری ندارد. آقایان لطفا بس کنید و مردم را بیش از این از فوتبال و لذت‌های آن دور نکنید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر