جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 45124
تاریخ انتشار: 07 آذر 1397 15:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۹۸ خبر داد.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که در بررسی بودجه سال ۹۸ تا اینجا بر اساس افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی بودجه سال 98 تا اینجا بر اساس افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه 24 تبصره پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای لایحه بودجه 98 روز گذشته در هیات دولت به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: در جلسه یکشنبه بعدی دولت، ارقام بودجه و جداول تصویب نهایی شده و لایحه برای تقدیم به مجلس آماده می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه سال 98 سال ویژه‌ای است و ما باید در یکی از بی رحمانه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها کشور را اداره کنیم، بیان کرد: سایه تحریم بر مصارف و درآمدهای ما می‌افتد اما هنر ما این است که از امکانات و تجارب خود استفاده کرده و تحریم‌ها را دور بزنیم. در حال حاضر یک تیم بسیار بزرگ در آمریکا مستقرند و بررسی می‌کنند که ما در شرایط تحریم چه راه‌های جدیدی می‌رویم. بنابراین من معذورم که به صورت ریز و شفاف درباره تصمیمات دولت صحبت کنم.
وی ادامه داد: بودجه شفاف تهیه می‌شود و صندوق بین‌المللی پول هم شفافیت بودجه ایران را تحسین برانگیز اعلام کرده است. ما منابع درآمدی خود را به دقت انتخاب می‌کنیم و بی جهت منابع واهی معرفی نخواهیم کرد که در طول سال محقق نشود. سال گذشته 320 هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی کردیم که این رقم تحصیل شد.
نوبخت همچنین با اشاره به اینکه هدف ما در سال 98 رشد تولید، اشتغال و کاهش فقر مطلق است تصریح کرد: 70 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی برای طرح‌های عمرانی دولتی اختصاص می‌دهیم. همچنین از منابع بانکی و صندوق برای واحدهای بخش خصوصی می‌توانیم استفاده کنیم. همین رقم مشابه که برای بخش دولتی در نظر گرفته‌ایم به صورت کمک بلاعوض وام ارزان قیمت و وجوه اداره شدن در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهیم داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بودجه ما محدود است، گفت: هر دستگاهی تلاش می‌کند که بودجه بیشتری به دست بیاورد. ما در آن واحد باید هم مطالبات کشاورزان را بدهیم. هم برای بازنشستگان و فرهنگیان قانون هم ترازی را اجرا کنیم هم بودجه دانشگاهیان را بپردازیم و بودجه سایر دستگاه‌ها را تامین کنیم. در این شرایط واحدهای صنفی نباید بخش‌ها را تحریک کنند که دنبال مطالبه بیشتر باشند. ما 3000 میلیارد تومان از بانک‌ها با سود 20 درصد منابع تامین کردیم تا پول گندم کاران را بیشتر بپردازیم. همه باید شرایط حساس کشور را بدانند. اگر کسی دنبال بودجه بیشتر است این بدین معناست که باید بودجه سایر بخش‌ها کمتر شود.
نوبخت در پایان گفت: ما مستمری افراد تحت پوشش را سه تا پنج برابر افزایش داده‌ایم و این روند در سال 98 ادامه می‌یابد. افراد مستحق یارانه نیز، یارانه خود را دریافت خواهند کرد. بسته‌های حمایتی و جبرانی نیز ادامه می‌یابد و همه تلاش ما این است که با سرافرازی بتوانیم از شرایط تحریم عبور کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر