پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 45119
تاریخ انتشار: 07 آذر 1397 10:41
به گزارش راه امروز: عضو شورای شهر تهران گفت: نامه وزارت اطلاعات درخصوص تایید حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور چند پهلو بوده است.
به گزارش راه امروز:رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز از وزارت کشور برای شهردار شدن آقای حناچی حکمی صادر نشده است. محسن هاشمی ادامه داد: برخی از سایت ها خبر شهردارشدن آقای حناچی را انتشار دادند که من این خبر را تکذیب می کنم. همچنین خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران گفت: نامه وزارت اطلاعات درخصوص تایید حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور چند پهلو بوده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: نامه وزارت اطلاعات درخصوص تایید حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور چند پهلو بوده است. 

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، حسن خلیل‌آبادی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه هم اندیشی امروز قرار شد با وزارت کشور مکاتباتی داشته باشیم و درخصوص تعیین تکلیف شهردار تهران اقدام شود.

وی گفت: وزارت کشور اعلام کرده است که نامه وزارت اطلاعات برای صدور حکم شهرداری حناچی کفایت نمی‌کند چرا که این نامه چند پهلو است.

خلیل‌آبادی افزود: بنابراین هیات رئیسه مکاتبات خود را با وزارت کشور آغاز می‌کند تا هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای شهر تهران در توئیتی اعلام کرده است که حناچی شهردار تهران شده است، گفت: چطور این اتفاق افتاده ولی شهردار از وزارت کشور حکمی دریافت نکرده است. فعلا پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران مطرح است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که حکم شهردار صادر نشود موضوع در هیات حل اختلاف مطرح خواهد شد.

وی گفت: اگر اعضای شورای شهر تهران مصر به انتخاب حناچی نباشند پروسه انتخاب شهردار جدید انتخاب خواهد افتاد.

خلیل‌ابادی افزود: در جلسه هم‌اندیشی درخصوص انتخاب شهردار جدید بحثی نشد و مذاکرات با وزارت کشور و وزارت اطلاعات درباره صدور حکم شهردار انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: وزارت کشور باید تا دیروز در خصوص انتخاب شهردار جواب می‌داده که تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است و امیدواریم هرچه زودتر حکم شهردار تایید و ابلاغ شود.

وی افزود: نامه وزارت کشور به شورای شهر این قطعیت را نداده که حناچی را تایید یا رد می‌کند.

خلیل‌آبادی افزود: در حال حاضر نامه وزارت کشور دارای ابهام است و باید این ابهامات برطرف شود.

محسن هاشمی: هنوز از وزارت کشور برای حناچی حکمی صادر نشده

همچنین رییس شورای شهر تهران خبر صدور حکم شهردار شدن حناچی را تکذیب کرد.

رییس شورای شهر تهران ­در گفتگو با صداو سیما گفت: هنوز از وزارت کشور برای شهردار شدن آقای حناچی حکمی صادر نشده است.

محسن هاشمی ادامه داد: برخی از سایت ها خبر شهردارشدن آقای حناچی را انتشار دادند که من این خبر را تکذیب می کنم.

سخنگوی شورای شهر: نامه محرمانه وزارت کشور، نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه اینکه شهردار منتخب واجد شرایط تعیین شده بود

سخنگوی شورای شهر تهران از ارسال نامه محرمانه وزارت کشور به شورا در مورد وضعیت شهردار منتخب خبر داد.

علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورا که پشت در‌های بسته برگزار شد با بیان اینکه روز گذشته آخرین مهلت وزارت کشور بعد از ده روز فرصت، برای صدور حکم شهردار منتخب شورا بود گفت: اما روز گذشته نامه محرمانه‌ای از سوی وزارت کشور به شورا آمده که نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه اینکه شهردار منتخب واجد شرایط تعیین شده بود.

وی افزود: براساس ماده ٨٠ بند یک تبصره سه قانون شورا‌ها اعلام شده است که وزارت کشور بعد از ده روز می‌بایست حکم شهردار را صادر کند و در غیر اینصورت هنگامی که شهردار را واجد شرایط ندانست می‌بایست مراتب را با ذکر دلایل و مستندات به شورا اعلام کند، اما نامه وزارت کشور نشان داد که به پاسخ صریحتر از سوی وزارت اطلاعات نیاز دارند.

اعطا با بیان اینکه امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهد شد تا وضعیت را برای شورا‌ها مشخص کنند، ادامه داد: با این حال تا زمانی که وضعیت روشن نشود سرپرست شهرداری با قوت کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی بابت اداره شهر احساس نخواهد شد، هرچند شورا نظارت بیشتری را اعمال خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در قانون آمده است که اگر شورا به انتخاب گزینه خود پافشاری کند موضوع به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود گفت: بعد از مکاتبه شورا با وزارت کشور، بهتر می‌توانیم به جمع بندی برسیم که گام بعدی چه خواهد بود.

اعطا در واکنش به توییت الهام فخاری عضور شورا در مورد شهردارشدن حناچی گفت: صحیح این است که شما مطالب را از سخنگو و رییس شورا بپرسید.

وی با بیان اینکه قانون مسیر بعدی را مشخص کرده، اما با اعضای شورا در مورد شرایط مسیر بعدی صحبت نداشتیم گفتدر گفت: وگو با مراجع تصمیم گیر موضوع را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: طبق نامه، وزارت کشور نیاز به پاسخ صریحتر دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر وزارت کشور سرانجام حکم شهردار را انتخاب نکند چه می‌شود؟ گفت: در این رابطه صحبت نکردیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر