جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 44976
تاریخ انتشار: 27 آبان 1397 18:20
فوتبال ایران یک بار از تعلیق فرار کرد. ماجرایی که متاسفانه به آن پرداخته نمی‌شود. مصطفی هاشمی طبا و سعید فائقی رئیس و معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی در دهه ۷۰، تصمیم می‌گیرند تا بر اساس توصیه‌هایی قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، داریوش مصطفوی را از فدراسیون فوتبال برکنار کنند.
به گزارش خبرورزشی، قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای مدتی این توهم را ایجاد کرد که اگر در فدراسیون فوتبال شاهد تغییر و تحولاتی باشیم، بر اساس فرامین واضح فیفا، فوتبال ایران دچار تعلیق خواهد شد.
ما یک بار طعم تلخ تعلیق را پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان چشیده ایم؛ چند ماهی فدراسیون فوتبال ایران بی سر و سامان شد و با حضور کمیته انتقالی، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تیم ملی با یک سرمربی کم تجربه در عرصه فوتبال ملی، در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگرفت.
برکناری محمد دادکان از سوی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی باعث شد تا این بار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که در یک خط فکری و سیاسی هستند جانب احتیاط را رعایت کنند و با یک تصمیم کدخدامنشانه به مهدی تاج امتیاز بدهند.
رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در سمت خود ماندنی شد، بلکه سایر عوامل فدراسیون فوتبال که بازنشسته هستند به ترتیب از سمت هایشان کنار بروند.
با این همه فوتبال ایران یک بار از تعلیق فرار کرد. ماجرایی که متاسفانه به آن پرداخته نمی‌شود. مصطفی هاشمی طبا و سعید فائقی رئیس و معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی در دهه ۷۰، تصمیم می‌گیرند تا بر اساس توصیه‌هایی قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، داریوش مصطفوی را از فدراسیون فوتبال برکنار کنند.
در آن زمان اعلام شد به خاطر بیماری قلبی، مصطفوی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داده، اما نزدیکان او می‌دانستند قلب مصطفوی مثل ساعت کار می‌کند. با این همه هرگز در آن روز‌ها فیفا، برکناری رئیس فدراسیون فوتبال ایران را به دستور مقامات دولتی، مورد پیگرد قرار نداد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر