پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44847
تاریخ انتشار: 14 آبان 1397 15:27
در یک ماه گذشته، دلالان زیادی دستگیر شدند و همین موضوع موجب شده است که بخشی از نوسان‌گیران از بازار ارز خارج شوند و بخش دیگری به بازارهای دیگری از جمله بورس و سکه مهاجرت کنند.
 بهای جهانی طلا صبح امروز دوشنبه 14 آبان 97 در آستانه انتخابات کنگره ای آمریکا به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا ثابت ماند.
 اما در بازار ایران سکه و طلا رشد اندکی را تجربه کرد. به گزارش رویترز، قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت های اولیه امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن در سطح یک هزار و 232 دلار و 86 سنت در هر اونس ثابت ماند و نسبت به جمعه گذشته تغییری نکرد. فلز زرد همچنین در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا به بهای یک هزار و 234 دلار و 60 سنت خرید و فروش شد که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته تنها یک دهم درصد افزایش داشت. با وجود ثبات قیمت طلای جهانی، قیمت سکه و طلا در ایران امروز با افزایش جزئی همراه بود. دنیای اقتصاد در تحلیل رشد بازار سکه نوشت: به باور برخی فعالان بازار، در روزهای اخیر تمایل به خرید سکه در میان افراد عادی و معامله‌گران نسبت به دلار کمی بالاتر رفته است. 
دو دیدگاه در میان بازیگران بازار وجود دارد که علت این موضوع را توضیح می‌دهد. برخی از بازیگران بازار باور دارند، برخوردهای امنیتی با دلالان ارزی و خریداران و فروشندگان خیابانی موجب شده است که معامله‌گران تمایل چندانی نداشته باشند حداقل به‌طور موقت در بازار ارز فعالیت کنند.
 به گفته این دسته در یک ماه گذشته، دلالان زیادی دستگیر شدند و همین موضوع موجب شده است که بخشی از نوسان‌گیران از بازار ارز خارج شوند و بخش دیگری به بازارهای دیگری از جمله بورس و سکه مهاجرت کنند. در کنار این، برخی اعتقاد دارند، برخوردهای امنیتی و خروج نوسان‌گیران موجب شده است که افراد عادی نتوانند به راحتی خریدهای ارزی خود را انجام دهند چراکه صرافی‌ها معمولا قیمت بالاتری را نسبت به سطح بازار پیشنهاد می‌دهند و همزمان تعداد واسطه‌گران ارزی در خیابان فردوسی کاهش پیدا کرده است. برخی معامله‌گران باور دارند، این افراد در‌حال‌حاضر سعی می‌کنند به جای دلار، سکه امامی تهیه کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر