پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44833
تاریخ انتشار: 13 آبان 1397 17:24
جلال میرزایی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره رد لایحه منع تامین مالی تروریسم گفت: اینکه درست در روز ۱۳ آبان بحث رد لایحه CFT را اعلام می کنیم یک گل به خودی است.

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره رد لایحه منع تامین مالی تروریسم به خبرانلاین گفت: از روزی که لایحه CFT مطرح شد این لایحه موافق و مخالفانی داشت و همین موضوع باعث شد این لایحه برای بیش از دو ماه مسکوت بماند. بنابراین اینکه این مخالفت ها موجب شود لایحه CFT در شورای نگهبان رد شود مسئله ای غیر قابل پیش بینی نبود به ویژه آنکه از چندی پیش  شایعه رد این لایحه در شورای نگهبان  مطرح شد تا یک فضاسازی در این زمینه صورت بگیرد. 
او ادامه داد: به هر حال بر اساس آنچه مطرح شده است این لایحه در جلسه شورای نگهبان به تصویب نرسیده است و این موضوع در حالی اتفاق می افتد که سران قوا در جلسات متعدد بر لزوم تصویب آن اتفاق نظر داشته اند.  اما از آنجایی که یک جریانی از ابتدا به دنبال این بودند که این لایحه تصویب نشود و همین جریان چقدر تلاش کردند تا بر تصمیم مجلس تاثیر بگذارند و پس از آن این تمرکز متوجه شورای نگهبان شد.
میرزایی با بیان اینکه من نمی‌خواهم بگویم این تصمیم شورای نگهبان تحت تاثیر مخالفان CFT بوده است گفت: آنچه حائز اهمیت است اینکه رد این لایحه توسط شورای نگهبان به معنای تمام شدن همه چیز نیست بلکه ایرادات شورای نگهبان دوباره در مجلس بحث می شود که یا نمایندگان آن را اصلاح می کنند و یا با اصرار بر نظر خود لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می دهند و در نهایت با توجه به مصلحت کشور تصمیمی برای آن اتخاذ خواهد شد.
این نماینده مجلس همچنین گفت: اینکه درست در روز ۱۳ آبان بحث رد لایحه CFT را اعلام می کنیم تا به اصطلاح پاسخ تحریم‌های آمریکا را داده باشیم اتفاقا این نه پاسخی در خور بلکه یک گل به خودی است. آمریکا مدت ها است در عرصه اقتصادی و سیاسی علیه ما فضاسازی می کند بعد ما با رد این لایحه دقیقا در جهت خواست آنها حرکت می کنیم.
میرزایی در نهایت گفت: علی‌رغم همه انچه مطرح شد و با توجه به نظر سران قوا مبنی بر تصویب این لایحه، در نهایت این موضوع حتی اگر با دشواری هایی همراه باشد به نظر می‌رسد تصویبش غیر ممکن نخواهد بود چراکه در غیر این صورت ما با مشکلات دیگری مواجه خواهیم شد که سود آن را آمریکا و دولت های متخاصم با ایران خواهد برد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر