پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44821
تاریخ انتشار: 13 آبان 1397 12:54
کاربران فضای مجازی، اما نه تنها انتقاد نفیو را جدی نگرفتند و بلکه او را به خاطر تحمیل رنج بر مردم ایران از طریق طراحی کردن تحریم‌ها در دوره باراک اوباما مورد مؤاخذه قرار دادند.
ریچارد نفیو، طراح اصلی تحریم‌‎های ایران در دولت باراک اوباما بود. او از "شادی نفرت‌برانگیز" ترامپ به خاطر اجرای تحریم‌های ایران انتقاد کرده است، اما کاربران فضای مجازی از این انتقاد او خشمگین شده و او را با دولت ترامپ مقایسه کرده‌اند. به گزارش فرارو، این روزها، دولت دونالد ترامپ، برای اجرای فاز دوم تحریم‌های ایران آماده می‌شود. 
رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا با الهام از فیلم «بازی تاج‌وتخت»، یک عکس با جمله «تحریم‌ها در راه است»، منتشر کرد. نفیو این اقدام ترامپ را «نفرت‌برانگیز» دانست و آن را محکوم کرد. کاربران فضای مجازی، اما نه تنها انتقاد نفیو را جدی نگرفتند و بلکه او را به خاطر تحمیل رنج بر مردم ایران از طریق طراحی کردن تحریم‌ها در دوره باراک اوباما مورد مؤاخذه قرار دادند. 
نفیو درباره توئیت ترامپ در توئیتر خود نوشت: "این به طرز صادقانه‌ای، نفرت‌برانگیز است. من برای مدت طولانی مستقیما مسئول تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودم. به توسعه، طراحی و استفاده از آن‌ها افتخار می‌کنم، اما خوشحالی نمی‌کنم. انجام این کار، تاسف‌آور است و هزینه‌های انسانی بسیار شدیدی تحمیل خواهد کرد. لطفا این را جدی بگیرید.»
کاربران توئیتر از دورویی نفیو انتقاد کردند. کاربری به نام شیرین خطاب به نفیو نوشت: "تو به قرار دادن زندگی مردم بی‌گناه در معرض خطر، افتخار می‌کنی؟ و آن‌ها را از دارو‌های اساسی محروم می‌کنی؟ آیا واقعا به این افتخار می‌کنی؟ " کاربر دیگری به نام پاوگ پاترول با لحنی طنزآلود نوشت: "می‌دانم که آنچه انجام می‌دادم اشتباه بود، اما درباره آن احساس بدی کردم. آن را "جدی" بگیرید. خب مشکل حل شد دیگه". برخی دیگر حتی نفیو را به خودشیفتگی متهم کردند. توفیق طارق نفیو را به این اتهام متهم کرد و نوشت: " 'به توسعه، طراحی و استفاده از آن‌ها افتخار می‌کنم'. به نظر می‌رسد تو هم به اندازه دونالد ترامپ مشکل خودشیفتگی داری". کاربری به نام ویچسلاف زیلبر به نفیو گفته "تو نباید این (تحریم‌ها) را انجام می‌دادی. باید استعفا می‌دادی". اکثر کاربران از افتخار کردن نفیو به طراحی تحریم‌های ایران انتقاد کردند و به همین دلیل انتقاد او را صادقانه ندانستند. کاربری به اسم دکتر لال خان توئیت کرد: " (آیا) به فلج کردن یک کشور و تحمیل مستقیم درد و رنج بر مردم آن افتخار می‌کنی؟ رفیق وجدان داشته باش". نفیو پس از خروج از دولت اوباما، به کار پژوهشی روی آورد و هم اکنون به عنوان پژوهشگر ارشد در مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا فعالیت و گاهی درباره ایران گزارش‌هایی منتشر می‌کند.


خشم کاربران از اشک تمساح طراح تحریم‌‎های ایران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر