پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 44817
تاریخ انتشار: 12 آبان 1397 18:16
به گفته یک مقام سابق آمریکایی، جاسوس دوجانبه، وبسایتی را که سیا از آن برای ارتباطات استفاده می‌کرد را به دستگاه اطلاعاتی ایران لو داد. اطلاعات ایران با استفاده از روش جستجوی بولی (Boolean search) توانست چندین وبسایت ارتباطی دیگر سیا را هم شناسایی کند.
 ماموران ضدجاسوسی ایران توانستند به درون یک سامانه ارتباطی سازمان سیا نفوذ کنند و ده‌ها جاسوس و مخبر این سازمان در چند کشور را شناسایی کنند. به گزارش فرارو، وبگاه یاهونیوز از قول دو مامور سابق اطلاعاتی آمریکایی گفته ماموران اطلاعاتی ایران در سال ۲۰۱۲ توانسته‌اند با استفاده از سرچ‌های ساده گوگل به وبسایت‌هایی نفوذ کنند که سازمان سیا از آن‌ها برای برقراری ارتباط با ماموران و مخبران خود در سراسر جهان استفاده می‌کرد. این نفوذ، به شناسایی و اعدام ده‌ها جاسوس سیا در ایران و چین منجر شده است. 
مقامات سابق آمریکایی معتقدند نفوذ ایران به درون سامانه ارتباطی سیا، در اثر وجود یک جاسوس دوجانبه رخ داده که سیا آن را استخدام کرده بود. علیرغم هشدار‌های اسرائیل، مبنی بر اینکه ایران برخی از ماموران سیا را شناسایی کرده، ایران توانست از طریق سلسله‌ای از سرچ‌های گوگل سیستم ارتباطی سیا را هک کند. به گفته یک مقام سابق آمریکایی، جاسوس دوجانبه، وبسایتی را که سیا از آن برای ارتباطات استفاده می‌کرد را به دستگاه اطلاعاتی ایران لو داد. اطلاعات ایران با استفاده از روش جستجوی بولی (Boolean search) توانست چندین وبسایت ارتباطی دیگر سیا را هم شناسایی کند. با نفوذ به وبسایت ارتباطی سیا، ایران توانست تعداد و محل کسانی که از این وبسایت بازدید می‌کردند را شناسایی کند و در نتیجه تعداد زیادی از شبکه سیا در ایران منهدم شد. 
تبعات این نفوذ ایران برای سازمان سیا عظیم و فاجعه‌بار بود. چندین جاسوس سیا زندانی و اعدام شدند. شبکه سیا در ایران تقریبا متلاشی شد. پس از ایران، چین هم توانست به وبسایت ارتباطی سیا نفوذ کند. این نفوذ چین، در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به اعدام حدود ۳۰ مامور سیا در آن کشور منجر شد. یک مقام بلندپایه سابق اطلاعاتی آمریکا گفته نفوذ ایران، "فاجعه‌بار"بود. در سال ۲۰۱۳، ایران به سامانه ارتباطی سیا در یمن هم نفوذ کرد. در سال ۲۰۰۸، جان ریدی، پیمانکار وزارت دفاع آمریکا، که با منابع ایرانی کار کرده بود، درباره یک "شکست اطلاعاتی گسترده" در سیا افشاگری کرد. او در سال ۲۰۱۰ گفته بود که "سناریوی کابوسی" اتفاق افتاده بود. ریدی، بعد‌ها اخراج شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر