پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44775
تاریخ انتشار: 06 آبان 1397 16:04
علی‌اکبر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری چند روز است که به اصفهان رفته، اما خبر حضور او در اصفهان چندان برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جالب نبود، تا زمانی که تصویری از او منتشر شد درحالی‌که خودش و همراهانش با خودرو وارد محدوده میدان امام شده‌اند.
به گزارش راه امروز: «اولا حضور خودرو در محدوده پیاده‌راه میدان امام چندان هم موضوع غریبی نیست. بارها پیش آمده که برخی خودروها با هماهنگی مسئولان شهرداری و میراث‌فرهنگی وارد این منطقه شده‌اند، بارها هم خودروهای امدادی از پیاده‌راه میدان امام استفاده کرده‌‌اند. دلیل ممنوعیت تردد خودرو در این بخش از شهر اصفهان آسایش گردشگران بوده است، نه ترس از آسیب‌دیدگی ابنیه تاریخی.»
به گزارش شهروند، این تصویر کاربران شبکه‌های اجتماعی را به انتقاد واداشت، البته عده‌ای هم پیدا شدند که از مونسان دفاع کردند، مثلا عده‌ای سفر او به قلعه فلک‌الافلاک و اصرارش برای پیاده‌روی در مسیر سربالایی و امتناعش از ورود خودرو به محوطه تاریخی را یادآوری کردند، اما این باعث نشد که کاربران شبکه‌های اجتماعی کوتاه بیایند. اینطور که مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌گویند عجله برای از جا ماندن از پرواز باعث بروز این اتفاق شده است.
 فریدون الهیاری مدیرکل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان اصفهان که در تصویر کنار مونسان دیده می‌شود، ماجرا را اینطور برای توضیح می‌دهد: «اولا حضور خودرو در محدوده پیاده‌راه میدان امام چندان هم موضوع غریبی نیست. بارها پیش آمده که برخی خودروها با هماهنگی مسئولان شهرداری و میراث‌فرهنگی وارد این منطقه شده‌اند، بارها هم خودروهای امدادی از پیاده‌راه میدان امام استفاده کرده‌‌اند. دلیل ممنوعیت تردد خودرو در این بخش از شهر اصفهان آسایش گردشگران بوده است، نه ترس از آسیب‌دیدگی ابنیه تاریخی.» به گفته او بازدید اصلی مونسان از محدوده میدان امام به روز قبل از انتشار تصویر برمی‌گردد و در آن بازدید خبری از خودرو نبوده است. 
الهیاری می‌گوید: «در روزی که عکس به آن تعلق دارد، آقای مونسان برای دیدار با آیت‌الله مظاهری رفته بودند،‌ بعد از این دیدار هم قرار بود از نمایشگاه آثار هنری هنرمندان اصفهانی که در محدوده میدان امام بود، بازدید کنند، اما بیم این می‌رفت که از پرواز جا بمانند. با این وجود اصرار هنرمندان اصفهانی و قولی که ایشان برای بازدید از نمایشگاه‌شان داده بودند، باعث شد مجبور شوند عجله کنند و با خودرو به نزدیکی محل نمایشگاه بروند. ‌ای کاش رسانه‌ها بداخلاقی نمی‌کردند و به عکس‌های روز قبل که تمام بازدید آقای مونسان از محدوده میدان امام با پای پیاده انجام شد، اشاره‌ای می‌کردند.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر