پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 44751
تاریخ انتشار: 05 آبان 1397 16:27
با پخش آخرین قسمت سریال «دلدادگان» مخاطبان بسیاری از پایان‌بندی این سریال ناراضی بوده و واکنش‌هایی در صفحه‌های مجازی برخی عوامل و بازیگران این سریال از خود نشان دادند.
اوایل سال ۹۶ خبرهایی مبنی بر شروع تولید سریالی ۶۰ قسمتی به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی شنیده شد. سریالی که در شروع به عنوان سریالی پربازیگر، برجسته شده و خبر از حضور سلبریتی‌های سینما در آن می‌داد. پروسه تولید در شرایطی نزدیک به یک سال به طول انجامید و در این مدت زمان مشکلات بسیاری گریبان این سریال را گرفته بود از جمله مشکلات مالی که اغلب سریال‌های سیما این روزها با آن مواجهند. همین‌ها باعث شد تا این سریال از مرحله تولید تا پایان پخش با فراز و فرودهای فراوانی مواجه باشد.
ایرج محمدی تهیه کننده این سریال در همان ابتدا اشاره کرده بود که متن این سریال دو سال در دست نگارش بوده و به دلیل برهه زمانی طولانی که سریال به تصویر می‌کشید، بنابر این شد تا دو نویسنده به طور همزمان این سریال را به نگارش دربیاورند. بابک کایدان زمان گذشته و مهدی محمدنژادیان زمان حال این سریال را نوشت. 
با وجود اینکه مخاطب، انتظار تماشای سریالی پر از سکانس‌های فوق‌العاده و جذاب را داشت، پخش این سریال آغاز شد و هنوز ۱۰ قسمت از سریال روی آنتن نرفته بود که منوچهر هادی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که دلدادگان سریال من نیست و سریال مدیران تلویزیون است! او که از نحوه پخش این سریال و تداخل زمانی با مسابقه‌های فوتبال گله‌مند بود، اعتراض خود را اینگونه بیان داشت.

بازی‌هایی که عموما قابل قبول نبود
سریال با فصل زمان حال آغاز شد و در شرایطی که تعدادی از چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون در این فصل حضور داشتند، اما نتوانستند کیفیت قابل قبولی از بازی‌‌هایی را که در آثار قبلی از آنها دیده بودیم ارائه دهند. برای مثال مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی و پانته‌آ بهرام که از بازیگران شناخته شده تلویزیون و سینما هستند در فصل اول این سریال به خوبی ظاهر نشدند و سریالی که در ذهن متصور شده بودیم، شرایط دیگری را پیش رویمان باز کرد. 

در ادامه فصل دوم که در گذشته اتفاق می‌افتاد، آغاز شد و با توجه به قصه کوتاهی که داشت، زمان خوبی برای پرداخت شخصیت‌ها در دست نویسنده بود تا به راحتی به تمام جزییات کاراکترها بپردازد. جالب است که مخاطبان فصل دو این سریال از فصل اول آن بیشتر بودند، اما با این حال و با وجود اینکه قصه‌ای که در زمان گذشته روایت می‌شد به مراتب برای مخاطب جذاب‌تر و قابل باورتر بود؛ هرچند در همین فصل هم از برخی سکانس‌ها صرفا عبور شد! سکانسی مثل پیروزی انقلاب و تظاهراتی که تنها مخاطب صدای آن را شنید!
نکته اینجاست که نقطه عطف این سریال مسئله پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که متاسفانه در این سریال آن طور که باید به آن پرداخته نشد و در گفت‌وگویی که خبرگزاری فارس با نویسنده و تهیه کننده این سریال داشت، آنها در پاسخ به این سوال تنها مسائل مالی را موثر دانستند و گفتند: ما قصد داشتیم که برهه زمانی انقلاب را هم نشان دهیم اما پروداکشن وسیعی که برهه انقلاب نیاز داشت در اختیارمان نبود و برای مهیا شدن آن احتیاج به هزینه‌های مازاد بود که سازمان صداوسیما در اختیارمان نگذاشت.
فصل دوم که قرار بود گره‌های زیادی را برای مخاطب باز کند، اتفاقا چند گره را بسته گذاشت. یکی از آنها گاف‌‌هایی بود که در زمان گذشته توسط برخی از شخصیت‌های اصلی سریال صورت گرفت. اشاره به سکانس دستگیری نادر توسط مالک و دوستانش که تمام خانه آتش گرفت و بشکه بنزین کنار نادر بود، اما او و فرزانه همسرش با صحت کامل و کمی سوختگی از آتش بیرون آمدند! 
وقتی قصه به فصل سوم رسید باز هم مخاطب منتظر دیدن یک اتفاق جذاب بود. البته که این اتفاق دیده شد اما مهندسی‌ای که در به تصویر کشیدن آن به کار گرفته شده بود، چندان دلچسب نبود و نتوانست مخاطب را اقناع کند. 
گلایه‌هایی که در صفحات شخصی عوامل سریال دیده شد
بعد از پایان پخش آخرین قسمت سریال «دلدادگان» مخاطبین با هجوم به صفحه شخصی منوچهر هادی و اغلب بازیگران این سریال نقدهای خود را بیان کردند و هادی به تمام آنها پاسخ داد. از طرفی پانته‌آ بهرام بازیگر نقش افسانه نیز طی پُستی اعلام کرد: پایان افسانه این نبود، اگر بدقولی صداوسیما نبود، افسانه برای نجات پسرش، توسط هاتف کشته می‌شد و در ادامه هشتگ مسائل مالی را درج کرده بود.
بعد از این واکنش تند و سریع این بازیگر، منوچهر هادی در همان صفحه شخصی‌اش بعد از پاسخ دادن به سوالات و ابهامات مخاطبین گفت که صداوسیما هیچ دخالت و سانسوری در قسمت‌های پایانی نداشته، حتی یک فریم. یکی از بازیگران اصلی ما در پایان با ما همراه نشد،‌ ما او را قضاوت نمی‌کنیم اما مجبور شدیم فیلم‌نامه را تغییر دهیم و در نبود این بازیگر بهترین فینالی که می‌شد نوشته شود همین بود که مشاهده کردید. در ادامه شاهرخ استخری بازیگر نقش هاتف در صفحه شخصی خود خطاب به بهرام اینگونه نوشت: قضاوت نمی‌کنم شما رو خانم بهرام ای کاش می‌موندین و همه تیم با هم پایان بهتری رو برای سریالی که مردم دوست داشتن رقم می‌زدیم. این پایان بندی سلیقه تیم دلدادگان و حتی صداوسیما نبود. 
اما گفته شد که بهرام به دلیل عدم پرداخت‌های مالی این سریال در سکانس پایانی و فینال سریال حاضر نشده است! اما تکلیف مخاطب چیست؟ مخاطبی که ۶۰ قسمت این سریال را همراهی کرده است، حق دارد فینالی منطقی و به دور از هرگونه حاشیه‌پردازی ببیند که این بار نصیبش نشد. عوامل سریال «دلدادگان» تا ساعتی دیگر در یک نشست خبری به سئوالات و ابهامات این مجموعه تلویزیونی پاسخ خواهند داد.
برچسب ها: دلدادگان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر