پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 44647
تاریخ انتشار: 24 مهر 1397 11:44
صولگرایان منتظرند تا روحانی به آن‌ها فرصت دیدار بدهد. البته هنوز برخی از کان لم یکن شدن این دعوت خبر می‌دهند و برخی هم می‌گویند اصلا دعوت نشده‌اند.
 محمود واعظی در پاسخ به این سؤال که آیا از همه طیف‌های اصولگرا دعوت می‌شود؟ گفت: احتمالا طیف‌های معتدل‌شان باید باشند. دولت هر طرز تفکری که مشی اعتدالی داشته باشد، از خود و همکار خود می‌داند و با آن مشورت می‌کند. جلسه‌ای که رئیس‌جمهور می‌خواهد بگذارد، جلسه مشورتی با صاحب‌نظران در دانشگاه، بخش خصوصی و سیاسیون است و از نظر و دیدگاه آن‌ها می‌خواهد برای اداره بهتر کشور بهره بگیرد؛ بنابراین فکر می‌کنم از معتدل‌ها هستند. واعظی درباره اینکه مؤتلفه اعلام کرده برای دیدار اصولگرایان با رئیس‌جمهور دعوت نشده، گفت: ما هنوز کسی را دعوت نکرده‌ایم. البته مؤتلفه را همسو با جبهه پایداری نمی‌دانیم. جبهه پایداری خیلی مخالف دولت است. نمی‌دانم حالا؛ بعید است.
اصولگرایان منتظرند تا روحانی به آن‌ها فرصت دیدار بدهد. البته هنوز برخی از کان لم یکن شدن این دعوت خبر می‌دهند و برخی هم می‌گویند اصلا دعوت نشده‌اند.   به گزارش شرق، دو هفته پیش رئیس‌جمهوری با جمعی از اصلاح‌طلبان دیدار کرد. چهره‌های حزبی و غیرحزبی. در پی این دیدار، روزنامه دولتی ایران از دیدار روحانی با اصولگرایان در هفته آینده خبر داد؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است. همان زمان هم محمدرضا باهنر خبر داد که جمعی از اصولگرایان با واعظی، رئیس دفتر روحانی، دیدار داشته اند؛ به‌زودی نوبت ملاقات آن‌ها با رئیس‌جمهوری هم می‌رسد.   باهنر گفته بود: ما ارتباطات دائمی با نمایندگان دولت داریم. در جلسه با واعظی او از اصولگرایان نیز درخواست کمک کرد. بالاخره دولت از نظر مشورتی کمک می‌خواهد و ما نیز آماده‌ایم که در این راه به دولت کمک کنیم. همه این‌ها در حالی است که تاکنون هیچ اصولگرایی دعوت‌نامه ملاقات با حسن روحانی را دریافت نکرده است؛ تا‌جایی‌که حسن بیادی از احتمال کان لم یکن شدن این دیدار خبر داده است. 
نامه‌نیوز به نقل از حسن بیادی، دبیرکل حزب آبادگران جهادی، نوشته است: به نظر نمی‎رسد که این ملاقات صورت گیرد و در صورت تحقق هم به علت تشریفاتی‌بودن نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت.   بیادی گفته است که جلسات قبل نیز این‌گونه بوده است. او با اشاره به جلسه دو هفته پیش اصلاح‌طلبان با روحانی گفته است: «متأسفانه خبر زیادی ندارم؛ اما آنچه از ظواهر جلسه پیداست و همچنین با توجه به مطالبی که از سوی دیگران بیان شده است، این جلسه نتیجه خاصی نداشته است. در روز‌های گذشته سخنگوی جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری (جبهه‌ای متشکل از ۱۸ تشکل اصولگرا) و برخی چهره‌های حزب مؤتلفه مانند حمیدرضا ترقی و نبی حبیبی هم گفته اند که تاکنون هیچ دعوتی از آن‌ها برای دیدار با رئیس‌جمهوری به عمل نیامده است.   
سیدکمال سجادی، از جبهه پیروان خط امام و رهبری، با تأکید بر اینکه اصولگرایان از ملاقات با رئیس‌جمهور استقبال می‌کنند، افزود: اگر چنین ملاقاتی در نظر گرفته شود، اصولگرایان و جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری استقبال می‌کنند و برنامه‌ای منسجم برای این جلسه ارائه خواهند کرد. غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، هم از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: نه‌فقط جزئیات بلکه از کلیات این دیدار هم خبری به دست ما نرسیده است. در همین راستا مهدی چمران، نایب‌رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی، نیز از این جلسه ابراز بی‌اطلاعی کرده و حسین کنعانی‌مقدم، عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب اصولگرای سبز، نیز از این دیدار اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت که تاکنون خانه احزاب خبری در‌این‌باره دریافت نکرده است.
 با‌این‌حال محمود واعظی در پاسخ به این سؤال که آیا از همه طیف‌های اصولگرا دعوت می‌شود؟ گفت: احتمالا طیف‌های معتدل‌شان باید باشند. دولت هر طرز تفکری که مشی اعتدالی داشته باشد، از خود و همکار خود می‌داند و با آن مشورت می‌کند. جلسه‌ای که رئیس‌جمهور می‌خواهد بگذارد، جلسه مشورتی با صاحب‌نظران در دانشگاه، بخش خصوصی و سیاسیون است و از نظر و دیدگاه آن‌ها می‌خواهد برای اداره بهتر کشور بهره بگیرد؛ بنابراین فکر می‌کنم از معتدل‌ها هستند. 
واعظی درباره اینکه مؤتلفه اعلام کرده برای دیدار اصولگرایان با رئیس‌جمهور دعوت نشده، گفت: ما هنوز کسی را دعوت نکرده‌ایم. البته مؤتلفه را همسو با جبهه پایداری نمی‌دانیم. جبهه پایداری خیلی مخالف دولت است. نمی‌دانم حالا؛ بعید است. در ترسیم مناسبات روحانی و اصولگرایان می‌توان این جریان سیاسی را به سه گروه تقسیم کرد؛ گروه اول همان یاران قدیمی روحانی هستند؛ چهره‌هایی مانند ناطق‌نوری و لاریجانی. گروه دوم در میانه ایستاده اند؛ نه مخالف سرسخت روحانی‌اند، نه حامی سفت و سختش. گاهی از او دفاع می‌کنند و گاهی انتقاد؛ اما گروه سوم متشکل از منتقدان و مخالفان سرسخت است. طبیعتا برخی اصولگرایان مانند پایداری‌ها و حامیان آن‌ها که اساسا موجودیت سیاسی و بازگشت به قدرت خود را در تقابل با روحانی و حامیانش می‌بینند، در این دسته جای می‌گیرند. گروهی که در اصولگرایانه‌ترین مواضع و اقدامات روحانی هم تشکیک کرده و ساز مخالف می‌زنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر