پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44621
تاریخ انتشار: 24 مهر 1397 12:12
خاشقجی در زمان حضور در افغانستان و سودان به عنوان خبرنگار خارجی اخبار القاعده را پوشش می‌داد و بابت مصاحبه‌های متعددش با اسامه بن لادن شخصی شناخته شده است.
به گزارش راه امروز: در حالی که دولت ترامپ به علت نوع برخوردش با ناپدید شدن روزنامه‌نگار سرشناس عربستانی تحت فشار است، پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که جمال خاشقجی از "هواداران تروریسم" بوده است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، جمال خاشقجی که از خودی‌های دربار پادشاهی آل سعود بود و بعدا به منتقد دولت عربستان تبدیل شد، هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شد. 
مقام‌های ترکیه معتقدند که خاشقجی که ستون‌نویس واشنگتن پست بوده است، داخل همین کنسولگری کشته شده است؛ اتهامی که عربستان تکذیب می‌کند. یک سری از توئیت‌های روز جمعه دونالد ترامپ جونیور، فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا شامل پیامی هم از پاتریک پل بود که براساس پروفایل توئیترش روزنامه‌نگار حوزه امنیت ملی و تروریسم در پایگاه خبری پی‌جی میدیا است. این یک وبلاگ محافظه‌کار و متمرکز خبر و تفسیر است که قبلا به نام "رسانه پیژامه" شناخته می‌شد. 
پاتریک پل در توئیتش، تصاویری از یک مقاله بسیار قدیمی منتشر کرد که جمال خاشقجی درباره مجاهدین نوشته بود. در تصویر همراه این مقاله، خاشقجی در کنار اشخاصی ایستاده است که خودشان را اعضای این گروه اسلام‌گرا می‌دانند و یک خمپاره‌انداز در دست دارد. در تصویر دیگری هم اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و برخی از نزدیکان او به چشم می‌خورند. بن لادن، القاعده را در اواخر دهه ۸۰ میلادی پایه‌گذاری کرد.
 این روزنامه‌نگار در توئیتی نوشت: تا همین دیروز نمی‌دانستم که جمال خاشقجی نویسنده این مقاله بدنام عرب نیوز در ۱۹۸۸ است که با اسامه بن لادن و عبدالله اعظم، از دیگر موسسان القاعده دور افغانستان گشت می‌زند. او فقط یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دموکرات است که با جهادگرایان آر پی جی به دست گرفته است. 
خاشقجی در زمان حضور در افغانستان و سودان به عنوان خبرنگار خارجی اخبار القاعده را پوشش می‌داد و بابت مصاحبه‌های متعددش با اسامه بن لادن شخصی شناخته شده است. او پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر از تفکرات بن لادن اعلام برائت کرد. این مقاله مربوط به زمانی است که آمریکا در حال مسلح کردن و تامین مالی مجاهدین در جنگ شوروی – افغانستان بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر