جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 44569
تاریخ انتشار: 20 مهر 1397 00:09
آخرین آمار بیماران مبتلا به ایدز در ایران اعلام شد

بیماران مبتلا به ایدز در ایران به 43 هزار نفر رسید

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود 10 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور بر اثر این بیماری جان باختند.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که بر اساس آخرین برآوردها، آمار بیماران مبتلا به ایدز در ایران به حدود 43 هزار نفر رسید. دکتر محمدمهدی گویا عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح های زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تنها 13 هزار نفر از بیماران مبتلا به ایدز کشور شناسایی شده و تحت درمان قرار دارند. وی با ابراز نگرانی از این که در باره حدود 30 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و نحوه خدمات گیری آنان مشخص نیست، گفت: باید از لحاظ فرهنگی زمینه ای فراهم شود تا این بیماران نیز خود را معرفی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود 10 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور بر اثر این بیماری جان باختند. وی علت اصلی ابتلا به بیماری ایدز در ایران را اعتیاد تزریقی اعلام کرد.
 ** تامین واکسن آنفلوانزا 
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از تامین واکشن آنفلوانزا در کشور خبر داد و گفت که واکسن این بییماری برای بیماران در معرض خطر به میزان کافی در داروخانه ها وجود دارد. دکتر گویا گروههای در معرض خطر آنفلوانزا را مادران باردار، بیماران قلبی و عروقی، زنان و مردان مسن و بیماران کلیوی ، کبدی و دیابتی غیرکنترلی معرفی کرد. وی به این گروه از بیماران در معرض خطر توصیه کرد تا هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به همراه وزیر بهداشت برای افتتاح طرح های حوزه سلامت به مازندران سفر کرد. در این سفر دو روزه 12 طرح زیرساختی حوزه بهداشت و درمان با هزینه بیش از833 میلیارد ریال افتتاح شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر