جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 44554
تاریخ انتشار: 18 مهر 1397 17:00
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه تا الان قطعی است، دو وزارتخانه‌ای که با سرپرستی معرفی می‌شوند، وزرایشان به مجلس معرفی می‌شوند، ولی ممکن است رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه دیگر تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه تا الان قطعی است، دو وزارتخانه‌ای که با سرپرستی معرفی می‌شوند، وزرایشان به مجلس معرفی می‌شوند، ولی ممکن است رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه دیگر تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند.
 حسینعلی امیری ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس از سوی رئیس‌جمهور طی دو هفته آینده گفت: قانون اساسی به رئیس‌جمهور این اجازه می‌دهد، اگر وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد، برای آن وزارتخانه حداکثر سه ماه با سرپرست اداره کند بنابراین ما در فرجه قانونی قرار داریم.
به نوشته ایلنا، وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی سه هفته کار دارد، اظهار داشت: یک هفته هم نمایندگان برای رسیدگی به امور موکلان‌شان و همچنین رسیدگی به امور حوزه‌های انتخابیه، در مناطق خود حضور می‌یابند. مجلس هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان خواهند بود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره و تصریح کرد: قانون آیین‌نامه داخلی مجلس صراحت دارد که معرفی وزرا باید در جلسه علنی اعلام وصول شود و پس از آن، ظرف یک هفته رسیدگی برای رای اعتماد در دستورکار مجلس قرار گیرد بنابراین در فرصت قانونی و پس از آنکه نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه برگشتند، در جلسه علنی مجلس اسامی وزرای پیشنهادی را معرفی می‌کنیم.
خبرنگار مجددا از امیری پرسید که رئیس‌جمهور چند وزیر را به مجلس معرفی خواهد کرد که وی پاسخ داد: آنچه تا الان قطعی است، دو وزارتخانه‌ای که با سرپرستی معرفی می‌شوند، وزرایشان به مجلس معرفی می‌شوند، ولی ممکن است رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه دیگر تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای وزرای صمت و راه و شهرسازی صحت دارد، خاطرنشان کرد: استعفای موردی در کار نیست، ولی اعضای دولت از همان ابتدا به آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند در هر مقطعی و در هر شرایطی، هر تصمیمی که به نفع دولت و نظام جمهوری اسلامی است، برای اعضای دولت خواهند گرفت.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری درخصوص عدم حضور شریعتمداری در کمیسیون صنایع نیز ابراز داشت: عدم حضور آقای شریعتمداری طی روز گذشته در کمیسیون با هماهنگی مجلس بود. دلیل هم این بود که باید برای رسیدگی به واحد‌های صنعتی که به خاطر سیل در استان‌های شمالی کشور آسیب‌دیده بودند، حضور می‌یافتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر