پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44542
تاریخ انتشار: 18 مهر 1397 10:34
این افراد قبل از خاشقجی، وارد کنسولگری شدند و یک ساعت بعد خارج شدند

ترکیه مشخصات ۱۵ مظنون به قتل خاشقجی را منتشر کرد

ترکیه نام و تصاویر بیش از ۱۰ شهروند سعودی که مظنون به دست داشتن در ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی هستند را منتشر کرد.














ترکیه نام و تصاویر بیش از ۱۰ شهروند سعودی که مظنون به دست داشتن در ناپدید شدن و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی هستند را منتشر کرد. روزنامه «دیلی صاباح» چاپ ترکیه با انتشار تصاویر ۱۵ شخص که گفته می‌شود از اتباع عربستان سعودی هستند، گزارش داد که این افراد پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول، وارد این ساختمان شده و یک ساعت پس از ورود وی، از آن خارج شدند.
براساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، این ۱۵ نفر که در بین آن‌ها مقامات سعودی نیز دیده می‌شود، در تاریخ سوم اکتبر با دو هواپیمای جت خصوصی وارد استانبول شده و بعد از ناپدید شدن خاشقجی، ضمن تقسیم شدن به دو گروه، به دبی و قاهره پرواز کردند.
دیلی صاباح ضمن دخیل دانستن این ۱۵ نفر در شکنجه و سپس به قتل رساندن روزنامه‌نگار سعودی در ساختمان کنسولگری در استانبول، نام آن‌ها را به شرح ذیل عنوان کرد:
مشعل سعد البوستانی، صالح محمد الدبیخی، نایف حسن العریفی، محمد سعد الزهرانی، خالد عیضة العتیبی، منصور عثمان باحسین، عبد العزیز محمد الحساوی، ولید عبد الله الشهری، ترکی مسرف الشهری، ثائر غالب الحربی، ماهر عبد العزیز مترب، فهد شبیب البلوی، بدر لافی العتیبی، مصطفى محمد المدنی، سیف سعد القحطانی
نام و تصویر «صلاح محمد الطبیقی» به عنوان یکی از این ۱۵ نفر، با نام و چهره مدیر بخش پزشکی قانونی در اداره‌کل مدارک جنایی در سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی تطابق کامل دارد.
یک مقام ترکیه‌ای نیز بامداد چهارشنبه به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که این ۱۵ مظنون همگی عضو رژیم سعودی و سرویس‌های امنیتی بوده‌اند. وی تایید کرد که یکی از آن‌ها متخصص کالبدشکافی بوده که به احتمال زیاد برای قطعه قطعه کردن بدن خاشقجی به کنسولگری ریاض در استانبول رفته بود.


منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر