پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44473
تاریخ انتشار: 14 مهر 1397 10:42
رویترز بامداد شنبه به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که واشنگتن در حال بررسی معافیت‌های تحریمی برای کشور‌هایی است که واردات نفت خود را از ایران کاهش می‌دهند.
رویترز بامداد شنبه به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که واشنگتن در حال بررسی معافیت‌های تحریمی برای کشور‌هایی است که واردات نفت خود را از ایران کاهش می‌دهند. خبر رویترز درباره معافیت از تحریم‌های نفتی در حالی است که همین خبرگزاری روز جمعه به نقل از منابع آگاه هندی گزارش داد که این کشور به رغم اعمال تحریم‌های آمریکا در ماه آینده، به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این مقام آمریکایی نخواست نامش فاش شود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت به طور یکجانبه از برجام خارج شد که اقدام او با مخالفت سایر طرف‌های این توافق مواجه شد.
خبر رویترز درباره معافیت از تحریم‌های نفتی در حالی است که همین خبرگزاری روز جمعه به نقل از منابع آگاه هندی گزارش داد که این کشور به رغم اعمال تحریم‌های آمریکا در ماه آینده، به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.
دو منبع آگاه گفتند که هند به رغم اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) ۹ میلیون بشکه نفت در این ماه از ایران خریداری می‌کند.
یکی از این منابع گفت: پالایشگاه‌های هند سفارش ۹ میلیون بشکه نفت از ایران را برای ماه نوامبر داده اند.
یک منبع دیگر نیز گفت که هند به روابط خود با ایران و آمریکا که دو شریک مهم انرژی این کشور هستند، ادامه می‌دهد.
یک روزنامه هندی نیز خبر داد که دولت این کشور به واشنگتن اعلام کرده است که بر اساس مفاد قانون کاتسا می‌تواند از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران معاف شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر