پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44429
تاریخ انتشار: 10 مهر 1397 15:49
قیمت انواع خودروهای داخلی متأثر از کاهش قیمت دلار ۱ تا ۱۲ میلیون تومان ارزان شد.
به گزارش تسنیم، همزمان با روند کاهشی قیمت دلار در سطح بازار، معاملات خرید و فروش خودرو نیز متأثر از این موضوع شاهد کاهش قیمت در انواع خودروهای داخلی و وارداتی است.

البته در طول دو ماه گذشته قیمت خودروهای داخلی افزایش قابل توجهی داشت که می‌توان گفت با کاهش قیمت دلار مردم باید به روند کاهشی بیشتر قیمت خودروهای داخلی امیدوار باشند.

به اعتقاد فعالان بازار در معاملات امروز خریدار است که حرف نهایی را مطرح می‌کند به نحوی که به جای فروشنده خریدار قیمت نهایی خودرو را تعیین و این فروشنده است که با قیمت پیشنهادی موافقت یا مخالفت کند.

در بازار امروز خودروی استپ وی که رقم 136 میلیون تومانی را به خود اختصاص داده بود با کاهش 12 میلیون تومانی امروز با قیمت 125 میلیون تومان، 207 دنده با کاهش 7 میلیون تومانی با قیمت 85 میلیون تومان، سمند دوگانه سوز با کاهش 6 میلیون تومانی با قیمت 57 میلیون تومان و سمند ال ایکس با کاهش 6 میلیون تومانی با قیمت 54 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

محمدی یکی از فعالان بازار خودرو در   مورد تأثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خرید و فروش خودرو به خبرنگار تسنیم، می‌گوید: اگر خودروسازان عرضه محصولات خود به بازار را افزایش دهند در کنار روند کاهشی قیمت دلار ما می‌توانیم به ارزانی بیشتر خودرو در بازار امیدوار باشیم البته تأثیر کاهش قیمت دلار بر خودروهای وارداتی نیز قابل توجه است به نحوی که اسپورتیج از 580 میلیون تومان امروز با قیمت 530 میلیون تومان فروخته می‌شود.

وی با اعلام اینکه هنوز عرضه خودرو توسط خودروسازان به بازار افزایش پیدا نکرده است، گفت: این نکته را باید عنوان کنم که پیش فروش‌های اخیر نیز نتوانسته تأثیر مثبتی بر بازار بگذارد چرا که مردم امروز ثبت‌نام کرده و سال آینده خودروهای خود را تحویل می‌گیرند.

این فعال بازار خودرو، تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی غیر معقول افزایش پیدا کرده بود که باید با همکاری خودروسازان روند کاهشی قیمت‌ها افزایش بیشتری داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر