پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44421
تاریخ انتشار: 10 مهر 1397 13:49
جهانگیری بابيان اينكه به کشور فشار روانی وارد می‌کنند و عده‌ای هم از این فشار روانی سوء استفاده می‌کنند،‌اما برنامه‌ریزی درستی که انجام شده این مشکلات حل می‌شود، گفت: بخاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می کنم.
به گزارش راه امروز: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک مصاف بین ایران و آمریکا بود، گفت: برخورد سایر کشورها نشان داد ایران در چه جایگاه‌ منطقی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح 1700 مدرسه در سراسر کشور اظهارکرد: کشور در شرایط خطیری قرار دارد که البته به معنای شرایط دشوار است نه بن بست. یک کشور زورگو مثل آمریکا فشار سیاسی،‌اقتصادی، روانی و رسانه‌ای را به کشور ما تحمیل کرده است. 
وی در ادامه گفت: مجمع عمومی سازمان ملل یک نمونه از مصاف ایران و آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا با استفاده از همه ابزارهای خود تلاش کرد با زبان قلدری و بی ادبانه علیه ایران حرف بزند. در مقابل رئیس جمهور ایران تلاش کرد با تکیه بر تمدن و فرهنگ ایران پاسخ او را بدهد. جهانگیری خاطرنشان کرد: ما در جلسه شورای امنیت حضور نداشتیم، اما جلسه این شورا به یک نمایشی از مظلومیت ایران و بی منطقی آمریکا تبدیل شد. به جز آمریکا سایر اعضا شورای امنیت از استدلال و قانونمندی ملت ایران و بی منطقی آمریکا سخن گفتند. همین جلسه کفایت می‌کند تا نشان دهد ایران در چه جایگاه منطقی قرار گرفته است. 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه می‌دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی و مشکلات مواجه‌اند،‌ اظهارکرد: بخشی از این سختی‌ها نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که ظرفیت و پتانسیل زیادی وجود دارد. اگر همه نخبگان و شخصیت‌های موثر و جریان‌های سیاسی کشور و همه مردم برای عبور از این دوره سخت تلاش کنند، حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن که شاید به چند ماه هم کشیده نشود، از این شرایط سرافراز بیرون می‌آییم.
 وی ادامه داد: به کشور فشار روانی وارد می‌کنند و عده‌ای هم از این فشار روانی سوء استفاده می‌کنند،‌اما برنامه‌ریزی درستی که انجام شده این مشکلات حل می‌شود. بخاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می کنم. مدیریت کشور و در راس همه رهبر انقلاب و همه مسئولان تلاش می‌کنند که این فشار از دوش مردم برداشته شود. 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه موثرترین، ضروری‌ترین و پربازده‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: دغدغه من همواره توسعه ایران است و معتقدم نقطه کانونی و اصلی توسعه ایران،‌ تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است. مدرسه مهم‌ترین کانون توسعه کشور است بنابراین امکانات زیرساختی لازم باید برای دانش آموزان فراهم شود. 
جهانگیری گفت: آموزش و پرورش به دلیل فراگیری آن همواره با محدودیت‌هایی روبرو است، این محدودیت‌ها هم برای معلمان وجود دارد و هم برای امکانات بخشی از این محدودیت‌ها برای مشکلات کشور و بخشی هم به دلیل عدم دقت در برنامه‌ریزی درست است. با این وجود آموزش و پرورش کانون توجه دولت است. دولت درک کرده است بودجه آموزش و پرورش به طور حداکثری تامین و پرداخت کند. وی در پایان اظهارکرد: بهره‌برداری از 1700 مدرسه نوسازی شده با همکاری خیرین و دولت با اعتبار هزار و 450 میلیارد تومان به سرانجام رسیده است. خیرین براساس نیازهای کشور و جوانان اقدامات شایسته‌ای نجام داتده اند که جای تشکر دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر