شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 44350
تاریخ انتشار: 04 مهر 1397 13:12
برخی کاربران خواستار استعفای قاضی زاده هاشمی شدند

حاشیه جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال

انتشار ویدئویی از پاسخ وزیر بهداشت و آموزش و پزشکی به پیرمرد دردمندی که از هزینه‌های بالای فیزیوتراپی گلایه می‌کند با واکنش‌های انتقادی زیادی در فضای مجازی روبه رو شده است.
حسن قاضی زاده هاشمی زمانی که به وزارت بهداشت رسید با اتخاذ رویکردهای مردم گرایانه و حضور پر رنگش در رسانه‌ها و فضای مجازی محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کرد اما حالا پس از گذشت پنج سال از دوران وزارتش کمتر در فضای مجازی حضور دارد و حضورش در رسانه ها همیشه با حواشی همراه بوده است.
طی روز‌های گذشته فیلمی از نحوه پاسخگوی وزیر بهداشت به یک بیمار در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن قاضی‌زاده هاشمی به یک پیرمرد بیمار که از هزینه‌ها فیزیوتراپی و نداری گله می‌کند با شوخی پاسخ می‌دهد.  
 وزیر بهداشت در جواب این بیمار که می‌گوید هزینه فیزیوتراپی را ندارد، گفت: «خودت فیزیوتراپی کن.» پیر مرد می‌گوید: «آخر بلد نیستم.» پاسخ وزیر عجیب است: «کاری ندارد خودتان انجام دهید، باید بمالید فقط.» (خنده حضار) این ویدئو در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و کاربران از نحوه برخورد وزیر بهداشت با این پیرمرد به شدت شاکی شده اند. هشتگ "خودت_بمال" برای بیان مواضع در این باره فعال شده است. 
کاربری به نان سید یاسر در این باره نوشته است: «روزی که دکترهاشمی برای تعطیلی حاشیه‌های پزشکی که به همت سلامی تهیه می‌شد به صدا و سیما اولتیماتوم داد و آقای علی عسگری (شریک اعتدالیون و رفیق انقلابیون) قبول کرد وبرنامه تعطیل شد؛ برامون قابل پیش بینی بود که زمانی برسد که بیماران به خاطر بیماریشون تحقیر بشن!» 
کاربر دیگری عنوان کرده است: "چقدر بده همه به مشکلاتت بخندن و دردت تو خنده‌های اونا گم بشه." کاربری به نام میلاد هم نوشته است: "بدنیست مشاوران وزیربهداشت یک نسخه کامل سریال پرستاران یا حتی پزشک دهکده رو تهیه کنن و برای وزیر به نمایش بذارن، شاید مفاهیم وجدان، شرافت وانسانیت رو از اونا یاد بگیره! چه برسر ج. ا. ا. آمده که مسئولان باگردنی افراشته و سینه‌ای ستبر، بیماران بی پول را مورد تمسخر وتحقیر قرار می‌دهند؟ "
 محمد صادق مفتاح مدیر مسئول سایت اصولگرای فردا در توئیتی نوشته است: «وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین.»
 از طرف دیگر محمد مساعد خبرنگار روزنامه اصلاح طلب شرق با انتشار ویدئو جنجالی به تندی توئیت کرده است: "همین ویدیو در کشوری که شرف در آن نمرده باشد به معنی پایان زندگی سیاسی هر سیاستمداری است." برخی کاربران خواستار استعفای وزیر بهداشت شده اند. عبدالرحمان اهوازیان، دبیر انجمن فیزیوتراپی استان تهران با انتشار یادداشتی به نحوه برخورد وزیر بهداشت و محتوای سخنان او درباره فیزیوتراپی انتقاد کرده است. 
او در این یادداشت نوشته است: "متاسفانه در روز‌های گذشته شاهد پخش کلیپی در فضای مجازی از شخص اول سیستم نظام سلامت کشور بوده ایم که خطاب به بیمار دردمندی که تقاضای کمک دارد با واژه‌ای نامناسب به این قشر خدوم و زحمتکش توهین میکنند و حال جای این سوال وجود دارد که آیا ایشان واقعا نمیدانند فیزیوتراپی چیست؟ "
 اهوازیان در ادامه از عملکرد وزارت بهداشت در ۵ سال اخیر در رابطه با فیزیوتراپی در کشور انتقاد کرد و گفت: «امروز ایشان باید پاسخگو باشند که در دوران حضورشان در این ٥ سال چه قدم سازنده ای در خصوص رشد رشته فیزیوتراپی برداشته اند و چه گره ای از مشکلات این رشته باز کرده‌اند! ما تنها شاهد ان بودیم که روز به روز به حجم زیاد مشکلات همکاران ما افزوده شده است که بر شمردن این مشکلات در حوصله این بحث نمی‌گنجد.»



این دومین ویدئو جنجالی از قاضی زاده هاشمی است. چندی پیش وزیر بهداشت هنگام بازدید از اورژانس هوایی نیشابور گفت: «دولت، نه از باب غفلت بلکه از باب واقعیت مشکلات و تنگنا‌های خاص و زیادی دارد، فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.» این سخنان نیز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. برخی منتقدان با استناد به این سخنان به طعنه استراتژی آینده دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی را استراتژی "همین که هست" خواندند. قاضی زاده هاشمی پیشتر نیز حواشی اینچنینی داشته است. او در دولت یازدهم و در اسفند ماه سال ۹۵ در جریان بازدید از شهرستان بدره از توابع استان ایلام پس از اعتراض یکی از مقامات مسئول با واژه‌های تندی به او حمله کرد. نهایتا در آن سفر قاضی زاده هاشمی بدون اینکه کاری کند بدره را ترک کرد. انتشار فایل صوتی ماجرا انتقادات زیادی را برانگیخت. حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان یکی از وزرای ثروتمند دولت روحانی شناخته می‌شود. برخی از او به عنوان وزیر میلیاردر و یا پورشه سوار یاد می‌کنند.   طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اقدامات او در دولت یازدهم بود که هدف آن حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های درمانی بوده است، اما حالا منتقدان می‌گویند این طرح منابع مالی کشور را بر باد داده است. حامیان طرح نیز می‌گویند باعث شده که هزینه‌های درمان برای فقرا و نیازمندان کاهش یابد.   حسن قاضی زاده هاشمی زمانی که به وزارت بهداشت رسید با اتخاذ رویکردهای مردم گرایانه و حضور پر رنگش در رسانه‌ها و فضای مجازی محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کرد اما حالا پس از گذشت پنج سال از دوران وزارتش کمتر در فضای مجازی حضور دارد و حضورش در رسانه ها همیشه با حواشی همراه بوده است.

این دومین ویدئو جنجالی از قاضی زاده هاشمی است. چندی پیش وزیر بهداشت هنگام بازدید از اورژانس هوایی نیشابور گفت: «دولت، نه از باب غفلت بلکه از باب واقعیت مشکلات و تنگنا‌های خاص و زیادی دارد، فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.» این سخنان نیز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. برخی منتقدان با استناد به این سخنان به طعنه استراتژی آینده دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی را استراتژی "همین که هست" خواندند. 
قاضی زاده هاشمی پیشتر نیز حواشی اینچنینی داشته است. او در دولت یازدهم و در اسفند ماه سال ۹۵ در جریان بازدید از شهرستان بدره از توابع استان ایلام پس از اعتراض یکی از مقامات مسئول با واژه‌های تندی به او حمله کرد.
 نهایتا در آن سفر قاضی زاده هاشمی بدون اینکه کاری کند بدره را ترک کرد. انتشار فایل صوتی ماجرا انتقادات زیادی را برانگیخت. حسن قاضی زاده هاشمی به عنوان یکی از وزرای ثروتمند دولت روحانی شناخته می‌شود. برخی از او به عنوان وزیر میلیاردر و یا پورشه سوار یاد می‌کنند.   طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اقدامات او در دولت یازدهم بود که هدف آن حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های درمانی بوده است، اما حالا منتقدان می‌گویند این طرح منابع مالی کشور را بر باد داده است. 
حامیان طرح نیز می‌گویند باعث شده که هزینه‌های درمان برای فقرا و نیازمندان کاهش یابد.   
حسن قاضی زاده هاشمی زمانی که به وزارت بهداشت رسید با اتخاذ رویکردهای مردم گرایانه و حضور پر رنگش در رسانه‌ها و فضای مجازی محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کرد اما حالا پس از گذشت پنج سال از دوران وزارتش کمتر در فضای مجازی حضور دارد و حضورش در رسانه ها همیشه با حواشی همراه بوده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر