پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44256
تاریخ انتشار: 24 شهريور 1397 01:05
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) به این علت بود که این حکومت‌‌‌ها هستند که هویت‌‌‌ها را عوض می‌‌‌کنند. باید با گردن کلفت‌‌‌ها درافتاد، باید با آنها برخورد کرد، بر سر آنها فریاد زد، بقیه هم متعاقب آن درست می‌‌‌شود.
به گزارش راه امروز: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران درخصوص قیام امام حسین (ع) گفت: قیام امام حسین (ع) به این علت بود که این حکومت‌‌‌ها هستند که هویت‌‌‌ها را عوض می‌‌‌کنند. باید با گردن کلفت‌‌‌ها درافتاد، باید با آنها برخورد کرد، بر سر آنها فریاد زد، بقیه هم متعاقب آن درست می‌‌‌شود. مردم از مسئولان یاد می‌‌‌‌گیرند، اگر مسئول غیرتی بود جامعه هم اینطور می‌‌‌شود اگر مسئول نسبت به مشکلات و فساد واکنش جدی داشت،‌ مردم هم اینطور می‌‌شوند و بر عکس این نیز صادق است.

چهل سال است مردم ما با رهبری عاشق شهادت، رهبری می‌‌‌‌شوند
وی ادامه داد: سالار شهیدان قیامش هدایت شده بود و قیامش اساسی بود، شخصی نبود. حسین (ع) قانون است، راز مبارزه با ظلم و فساد است. حسین (ع) سنگر زمین‌‌خورده‌‌‌ها است. هر کسی به این سنگر پناه بیاورد، نجات پیدا می‌‌کند.
مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه چهل سال است مردم ما با رهبری عاشق شهادت، رهبری می‌‌‌‌شوند، اظهار داشت: آنها از قدرتی هراس نداشتند. همیشه با اقتدار به میدان آمدند. آنها را به انفعال کشاندند و خط انقلابی رو به پیش بوده است. عزتی که پیدا کردیم و خدمات پزشکی و قدرت نظامی که اوایل انقلاب محتاج پزشکان بنگلادشی بودیم. در نانو، سلول‌‌‌های بنیادی، موشک و ماهواره در جای جای کشور رشد می‌‌‌‌بینیم.

دشمنان بنا دارند ویروس بدبینی را تزریق کنند 
صدیقی افزود: حالا چند روزی مشکلات اقتصادی پیش آمده اما مردمی که هشت سال جنگ دیده بر این مشکلات فائق خواهند آمد اما راه و رمزش مسیر شهدا، رزمندگان و مسیر جانبازان است که از خط امام حسین (ع) آموزش دیده‌اند. اراده بر اسلحه پیروز است. اراده از آن توکل و ایمان و توسل است. آدمی که بی‌‌اراده است در برابر گناه و شرور می‌‌بازند. پیروزی در گرو شهادت است.
وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به بیانات رهبری تصریح کرد: درخصوص تذکرات حکیمانه، برجسته و قوی رهبر بزرگ ما در جمع خبرگان ملت و مسائلی را که بیان فرمودند، نکاتی را می‌‌‌‌گویم. ایشان فرمودند براساس اطلاع و نه تحلیل، دشمنان اعتراف کردند که جنگ روانی را علیه ملت ما کلید زده‌‌‌اند و بنا دارند ویروس بدبینی را تزریق کنند و مردم را به اضطراب و یاس و عدم اعتماد به یکدیکر بکشانند. 

ملت مایوس نمی‌‌تواند دلاور و حماسی باشد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: بدبختی این است که انسان دیگر امیدی به خودش نداشته باشد. خداوند در رابطه انسان را حتی در صورت گناهکار بودن عبد خود می‌‌‌نامد این یعنی خدا هنوز به انسان امیدوار است و می‌‌‌گوید حق ناامیدی ندارید. این در مسائل فردی است. در مسائل اجتماعی افسردگی یک فرد به دیگران تزریق می‌‌شود. صدیقی با تاکید بر اینکه ملت مایوس نمی‌‌تواند دلاور و حماسی باشد، خاطرنشان کرد: دلاور بودن روحیه می‌‌‌خواهد، پویایی و زنده‌‌‌دلی می‌‌‌خواهد. از این جهت، کسانی که در مسیر تبلیغات دشمن قرار می‌گیرند، حواس‌شان باشد تا شایعه‌‌‌پراکنی نکنند. مگر خدا از خدایی استعفا داده؟ مگر خدا رزاق نیست؟ مگر رزمندگان شما در دفاع حرم نیستند؟ هنوز سیم رابط داریم، این در به روی ما باز است. 
مسئولان باید انتقادپذیر باشند 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته دیگر در رابطه با سخنان رهبری این است که در مقابله با مسئولان منصفانه باید برخورد شود، ابراز داشت: البته باید انتقاد کرد و مسئولان هم باید انتقادپذیر باشند و این انتقادها با عصبانیت تمام نشود. باید از گذشته پشیمان شوند و مدیریت جهادی، استمداد کردن از مردم، عذرخواهی کردن از مردم و پیوستن به خیل عزاداران را نه برای نشان دادن خود بلکه برای همراهی با مردم را انجام دهند. در این مسیر است که هم خدا برای احیای اقتصاد هدایت‌مان می‌‌‌کند و هم بودن با امام حسین (ع) برکت می‌‌دهد.

مسئولان به داد بازار برسند

وی با طرح این سوال که چرا دلار را محور اقتصاد قرار داده‌‌ایم و اگر دلار گران شد، باید همه چیز گران شود؟ بیان کرد: چرا باید فکر کنیم که همه چیز به دلار مربوط می‌‌شود و محور کار ما در اقتصاد این دلار است؟ خیلی از گرانی‌ها ربطی به مسئله دلار ندارد. کالاهای مصرفی ما چه ربطی به دلار دارد؟ مگر همه نیازهای ما وارد می‌شود؟ چرا بی‌‌‌جهت قیمت‌‌ها بالا می‌‌‌رود؟ ریشه این بی‌‌انصافی‌‌‌ها چیست؟  مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مسئله دلار را مطلق نکنید، یادآور شد: چند درصد زندگی ما به دلار مربوط است. درخصوص ماشین هم همین است. درست است که ما مطالب مردم را حق می‌‌دانیم؛  با بازاریان هم نشست داشتیم؛ مطالبات به‌حقی دارند؛ بخشی از بازاریان ما در معرض آسیب‌‌های جدی هستند. مسئولان به داد بازار برسند؛ نگویند مملکت صاحب ندارد و هرکس به هر قیمتی خواست نیازهای مردم را عرضه کند.

آشوب و فتنه بصره و آبادان نشانه حضور شیطان است

صدیقی افزود: نفوذ است که اینها را مطرح می‌‌کند. مردم ما خدا دارند، امام حسین (ع) دارند. در دانشگاه علم و صنعت بودیم؛ فرهیختگان ما در این دانشگاه ماشینی طراحی کردند که با یک باک بنزین از اهواز به اردبیل می‌‌‌‌‌‌‌رود. اگر به این استادها میدان بدهند این دستاوردها را صد برابر بیشتر می‌‌‌کنند. همین بزرگان ما در دانشگاه علم و صنعت که هر کدام دین‌‌شناس و مقلد آقا هستند. به اینها میدان بدهید چه اشکالی دارد به مرحله تولید بیاورند؛ چرا به فرانسه سرمایه بدهیم. 
وی با اشاره به تحولات اخیر در روابط ایران و عراق عنوان کرد: نکته دیگر، آشوب و فتنه بصره و مختصری در آبادان که نشانه حضور شیطان است. چند سال بعد از جنگ، محبت اهل بیت که وجه مشترک ما با عراق است، شکل گرفت. در جریان اربعین من خودم دیدم پذیرایی مردم عراق را که شیدایی است؛ یک سال پول جمع می‌‌کنند تا در ایام اربعین، در خانه خود را باز کنند و التماس کنند که غذا و مکان استراحت به زائر امام حسین (ع) بدهند. با چه فتنه‌‌‌ای می‌‌‌خواهند بین شیعیان اختلاف بیندازند. 

نقش سفارت آمریکا و پول‌های عربستان در به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه فتنه بسیار خطرناک است، گفت: در جریان بصره کنسولگری ما به آتش کشیده شد اما سفارت آمریکا و پول‌های عربستان فعال بوده است. نمایندگان عراقی گفته‌‌اند که در این رابطه مدارک دارند. ملت ایران هم در حفاظت از عتبات جوان داده است؛ این ارتباطی که با خون شهدا برقرار شده، اگر مواظب نباشند و مسئولان حواسشان نباشد، قابل جبران نخواهد بود. 
صدیقی به بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره کرد و اظهار داشت: هزارمین روز بازداشت یک عالم مجاهد، عاشق و در صحنه حاضر است. این سید بزرگواری که روز قدس را در کشورش احیا کرد و شش پسرش و چشمش را در این راه از دست داد، علیرغم حکم آزادی، همچنان در زندان بسرمی‌‌برد. ما به دولت نیجریه توصیه می‌‌‌کنیم که خون مظلوم را از بین نبرند و ایشان را آزاد کنند.

حمله موشکی سپاه اشراف اطلاعاتی‌مان را نشان می‌دهد 
وی حمله موشکی سپاه به مقر گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق را یادآور شد و تصریح کرد: حمله موشکی مقتدرانه سپاه قدرتمند نظام اسلامی ما به کانون توطئه و ترور مخالفان در منطقه کردستان نه تنها اشراف اطلاعاتی عزیزان ما را نشان می‌‌‌دهد بلکه و دقت نظر اینها درست نقطه فتنه را هدف قرار داد. در جایی که انسان‌‌‌های معاند خودفروخته آمریکا جمعشان جمع بود و تیر غیبی که آنجا را نشان گرفت و عزت و آبروی جدی برای نظام ما بود. جا دارد هم تحسین کرده و هم تبریک عرض کنیم. خدا بر قدرت، عزت و عشق‌شان بیفزاید و همچنان بازدازنده باشند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع ادلب سوریه خاطرنشان کرد: مسئله آخر ادلب است؛ ارتش سوریه در آستانه حمله به آخرین مقر آدم‌‌کش‌‌‌ها و مزدبگیران است اما بهانه‌‌جویی‌‌های آمریکایی که بحث حمله شیمیایی را مطرح می‌‌‌کنند در حالی است که سازمان ملل آمد و اعلام کرد ارتش سوریه هیج سلاح شیمیایی ندارد. این ارتش همراه نیروهای آزاده ایران به زودی محل تروریست‌‌‌ها را هدف قرار داده و منطقه را پاکسازی می‌‌کنند. 
وی خطاب به دولت جمهوری آذربایجان نیز ابراز داشت: به دولت آذربایجان توصیه می‌کنم با عزاداران حسینی مدارا کنند و به آنها فشار نیاورند که موجب انفجار می‌‌شود. حتی در کشورهای کفر هم مردم با آزادی اجازه عزاداری دارند. ان‌‌شاءالله بشنوند و با مردم کنار بیایند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر