پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44185
تاریخ انتشار: 17 شهريور 1397 10:54
روحانی: تحویل با تاخیر ارز صادراتی به سامانه نیما خیانت به کشور است

اگر آمریکا شمشیر را از رو نبسته بود، در مجلس جور دیگری صحبت می‌کردم

حسن روحانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی گفت: همه جناح‌ها باید برابر دشمن باشند. امروز دشمنی غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم. می‌فهمم که سال دیگر انتخابات است؛ اما جناحی فکر نکند اگر علیه دولت حرفی بزند محبوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی گفت: همه جناح‌ها باید برابر دشمن باشند. امروز دشمنی غیر از امریکا و رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم. می‌فهمم که سال دیگر انتخابات است؛ اما جناحی فکر نکند اگر علیه دولت حرفی بزند محبوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: می‌فهمم که کارمندان دولت حقوقشان ثابت است و تحت فشار هستند. می‌دانیم که مردم در سختی هستند؛ می‌دانیم که زمان جنگ است؛ جنگ اقتصادی.

مهمترین اظهارات روحانی به شرح زیر است:
تقریباً سال ۶۲ ما در جنگ مشکل داشتیم. سپس عملیات موفق خیبر را گذراندیم اما دو مرتبه دچار مشکل شدیم و در سال ۶۳ آنقدر فشار به رزمندگان ما آمد که وقتی عملیات بدر شد، همه امیدمان این بود که این پیروزی بتواند جبران کند.
در بدر هم موفقیت‌ ما ناقص بود، آنجا امام(ره) این‌گونه رزمندگان را دلداری داد و گفت: «نگویید شکست، بگویید عدم‌الفتح» و فتحی به دست نیاوردیم؛ این شکست ما نیست چون راه و مسیر ما درست است.
در خود انقلاب، ما روزهای بسیار سخت و تاریکی داشتیم، سال ۴۱ یک موفقیت و پیروزی را در نهضت اسلامی به دست آوردیم. فروردین سال ۴۲ آن کشتار مدرسه فیضیه رخ داد. آن حوادث ۱۵ خرداد با آن کشتار بزرگ در کشور رخ داد. فروردین سال ۴۳ امام(ره) از زندان آزاد شد.
یک شادمانی بزرگ در مسیر نهضت اسلامی پیش آمد و در آبان همان سال ۴۳ امام(ره)‌ دستگیر و به ترکیه تبعید شد. دو مرتبه مشکلات جدید در پیش روی ما قرار گرفت. این فراز و نشیب نهضت اسلامی تا سال ۵۶ و ۵۷ و تا پیروزی نهایی ادامه داشت.
نمی‌شود اگر چند ماه سختی در راه ما قرار گرفت از اهدافمان عقب‌نشینی کنیم و امیدمان متزلزل شود. همین قصه‌هایی که ما داشتیم منتهی به یک عملیات بزرگ و موفق پیروز به نام والفجر ۸ و فتح فاو شد. زندگی فراز و نشیب دارد.
بعد از حضور من در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان یکی از دوستان برای من نامه ای نوشت و گفت چرا این مسائل را نگفتی؟ من پاسخ دادم که همه حرف هایت درست است ولی اینها برای زمان صلح است و اگر شرایط صلح بود و دشمن به میدان نیامده بود و آمریکا شمشیر را از قلاف خارج نکرده بود، من جور دیگری صحبت می کردم اما امروز روز جنگ با دشمن است.
برای پرداخت حقوق، برنامه ریزی یکساله می شود و در داخل آن یک سال هر اندازه فشار بیشتر شود، حقوق بگیران ثابت بیشتر تحت فشار قرار می گیرند؛ این بدان معنا نیست که مسئولان رده بالا به فکر نباشد بلکه باید کمک کرده و راه حل پیدا کنند.
بخشی از التهاب در بازار ارز خارجی است اما من به عنوان رییس دولت اعلام می کنم که بخشی از التهابات داخلی است یعنی صادرکننده ای دولتی و خصولتی ارز صادراتی را که باید امروز در اختیار سامانه نیما قرار دهد، صبر می کند ۴۸ ساعت دیرتر می دهد و این کار خیانت به کشور است.
من دیروز به یکی از مسئولین گفتم اگر کسی این کار را کرد قدم اول عزل و قدم دوم معرفی به دادگاه باشد.
ایران سالانه ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد، امروز حدود ۶ ماه از سال گذشته است و باید ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به بانک مرکزی و سامانه نیما تحویل می شد.
چه قدر ارز حاصل از صادرات باقی مانده؟ چه کسی مسئول است؟ این را هم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟
اگر دولت الکترونیک کامل بود، نیازی نبود که من با ناراحتی این موضوع بگویم، آن کس یا سازمانی که زودتر ارز صادراتی را می دهد تشویق و کسانی را که دیرتر می آورند، تنبیه کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر