پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 44164
تاریخ انتشار: 15 شهريور 1397 14:00
ترامپ در حاشیه دیدارش با امیر کویت گفت این احتمال را رد نمی‌کند که ممکن است در حاشیه سفر حسن روحانی به نیویورک با او دیدار کند.
به گزارش بی بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است که امکان دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود را رد نمی‌کند.  روحانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا خواهد رفت. 
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، ایران در «آشوب کامل» است و «الان آنها نگران بقای خود هستند». او گفت: هر چیزی ممکن است. ببینیم چه می‌شود و آیا می‌خواهند مذاکره کنند یا نمی‌خواهند. در هر صورت برای من فرقی ندارد.
 دونالد ترامپ در حالی که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، برای مذاکره برای توافقی دیگر اعلام آمادگی کرده است.  آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته است مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد. حسن روحانی هم پیشنهاد مذاکره را جنگ روانی خوانده است.

به گفته نیکی هیلی، سفیر آمریکا، در جریان مجمع عمومی سازمان ملل شورای امنیت جلسه‌ای درباره ایران خواهد داشت که ترامپ ریاست آن جلسه را به عهده خواهد داشت. ریاست دوره‌ای شورای امنیت با آمریکا است. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، امروز گفته است: تنها یک قطعنامه شورای امنیت درباره ایران وجود دارد و دونالد ترامپ دارد آن را نقض می‌کند و به بقیه زور می‌گوید که همین کار را بکنند.

ترامپ: امکان دیدار با روحانی در نیویورک را رد نمی‌کنم

مقامات ایرانی  نسبت به دیدار احتمالی با دونالد ترامپ به حسن روحانی هشدار داده‌اند. از جمله احمد جنتی در نشست اخیر خبرگان در این باره صحبت کرد. امروز محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی گفت: اینکه دیروز رییس مجلس خبرگان گفتند برخی برای دیدار با ترامپ به نیویورک می‌روند، ممکن است افرادی در کوچه و بازار این حرف را بزنند، اما اینکه رییس مجلس خبرگان حرفی بزند که هیچ پایه و اساسی ندارد، جای تعجب دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر