جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 44159
تاریخ انتشار: 15 شهريور 1397 01:03
دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه گفت که ولادیمیر پوتین در سفرش به تهران برای شرکت در نشست سه جانبه سران آستانه، با مقام معظم رهبری و روسای جمهوری ایران و ترکیه دیدارهای جداگانه ای خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، پوتین به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد رفت«یوری اوشاکف» افزود: این دیدارها در حاشیه نشست سران آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) در تهران برگزار خواهد شد و ما به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که پوتین سه جلسه دوجانبه داشته باشد. وی درخصوص مذاکرات دوجانبه با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: با مقامات ایران در خصوص آخرین وضعیت سوریه و جنبه های مختلف همکاری های دوجانبه و همچنین اوضاع درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبادل نظر خواهیم کرد. 
دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: در دیدار پوتین و اردوغان مسائل مختلف همکاری های دوجانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت ضمن اینکه درخصوص سوریه نیز تبادل نظر خواهد شد؛ امسال روسای جمهوری دو کشور 17 بار تلفنی با هم گفت وگو کرده اند. 
«اوشاکف» با بیان اینکه سران آستانه نگران استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی در ادلب هستند، گفت: انتظار می رود به موضوع حضور و فعالیت گروه تروریست های جبهه النصره توجه ویژه ای شود. به گفته وی، به تازگی گروه های تروریستی در این منطقه فعالتر از قبل شده اند و حملات متعددی توسط پهپادهای آنان علیه پایگاه های روسی در سوریه صورت می گیرد. اوشاکوف تاکید کرد که روسیه، ایران و ترکیه مشترکات زیادی در مواضع خود در قبال سوریه دارند که به سه کشور اجازه می‌دهد همکاری موثر خود را در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه دهند. 
او نشست سران آستانه در تهران را با توجه به وضعیت فعلی در سوریه بسیار با اهمیت دانست و گفت: در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت فعلی سوریه، درخصوص اقدامات بعدی برای حل و فصل اوضاع در سوریه در بلند مدت، بررسی فعالیت های بعدی در مبارزه با تروریسم و بهبود وضعیت انسانی نیز گفت وگو خواهد شد. به گفته وی، سران آستانه در پایان این نشست بیانیه مشترکی منتشر خواهند کرد ضمن اینکه نشست خبری نیز با اصحاب رسانه خواهند داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر