جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 44130
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1397 02:45
در روزهای اخیر در حوزه ارزی بانک مرکزی نیز تغییراتی اعمال شد و بعد از برکناری و بازداشت احمد عراقچی، پناهی به عنوان سرپرست معاونت ارزی انتخاب شده بود.
 به دنبال اعمال تغییرات در معاونان و هیات عامل بانک مرکزی این بار فرشاد حیدری از حوزه نظارت کنار رفت و دبیرکل جدید هم منصوب شد. به گزارش ایسنا، بعد از رفتن ولی‌الله سیف از بانک مرکزی و آمدن عبدالناصر همتی در ریاست این بانک، تغییر و تحولات در معاونان و هیات عامل قابل پیش بینی بود که از چندی پیش نیز این روند آغاز شد. 
در تازه‌ترین تغییرات اعمال شده فرشاد حیدری از معاونت نظارت بانک مرکزی کنار گذاشته شده و فرهاد حنیفی با حکم رئیس کل بانک مرکزی جایگزین او شده است. وی در سوابق کاری خود مدیریت در کارگزاری چند شرکت بورسی را داشته و البته عضو هیات مدیره بانک نیز بوده است. در حالی فرشاد حیدری از حوزه نظارت بانک مرکزی می‌رود که در سال ۱۳۹۴ با حکم ولی الله سیف جایگزین حمید تهران فر در این معاونت شده بود. 
تغییر و تحولات در سامان‌دهی موسسات غیرمجاز و توقف فعالیت آنها در بازار غیرمتشکل پولی در زمان معاونت فرشاد حیدری به طور جدی‌تری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت، اما به هر حال با توجه به شرایط موجود اقدامات انجام شده برای سامان‌دهی موسسات کم حاشیه نبود. اما دیگر تحول ایجاد شده در حوزه مدیریتی بانک مرکزی به انتخاب دبیر کل برمی‌گردد. 
این در حالی است که چند روز قبل از آمدن همتی به بانک مرکزی، محمود احمدی بعد از سال‌ها حضور در دبیرکلی این بانک به دلیل بازنشستگی، بانک مرکزی را ترک کرده بود و تاکنون جانشین وی مشخص نبود. همتی در حکمی محمد طالبی را به عنوان دبیر کل منصوب کرده است. در روزهای اخیر در حوزه ارزی بانک مرکزی نیز تغییراتی اعمال شد و بعد از برکناری و بازداشت احمد عراقچی، پناهی به عنوان سرپرست معاونت ارزی انتخاب شده بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر