چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 44064
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1397 23:17
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات سوریه مذاکره کردند.
ظریف که عصر امروز به آنکارا سفر کرده است، در دفتر حزب عدالت و توسعه در آنکارا با اردوغان دیدار و گفت و گو کرد. همچنین دکتر ظریف امشب در ادامه سفر خود با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار و در خصوص موضوعات تعیین شده به ویژه تحولات سوریه و نشست سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تبریز گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، ظریف که عصر امروز به آنکارا سفر کرده است، در دفتر حزب عدالت و توسعه در آنکارا با اردوغان دیدار و گفت و گو کرد.
 مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، حضور داشت. چاووش اوغلو پیش از دیدار با ظریف گفت که در دیدار با همتای ایرانی خود درباره روابط دوجانبه و مساله سوریه مذاکره خواهد کرد. 
چاووش‌اوغلو در پاسخ به این سؤال که آیا در این دیدار موضوع تحریم های آمریکا علیه ترکیه و ایران هم مطرح خواهد شد یا خیر گفت: مطمئن نیستم، ولی به نظر می رسد طرف ایرانی این موضوع را مطرح کند. دکتر ظریف امشب در ادامه سفر خود با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار و در خصوص موضوعات تعیین شده به ویژه تحولات سوریه و نشست سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تبریز گفت و گو کرد. م
حمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر امروز برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه وارد آنکارا شده است، در بدو ورود طی مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: 'دولت ترکیه و شخص رییس جمهوری این کشور ایستادگی بسیار قابل توجهی در برابر فشارهای آمریکا داشته است. وی افزود: آنچه که ما همواره به دنبال آن بودیم و همسایگان ما به خصوص ترکیه به دنبال آن بوده اند، گسترش ارتباطات اقتصادی مشروع بین دو کشور بدون توجه به امیال و فشارهای دیگران است که حتما هم محقق خواهد شد. 
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما همیشه با ترکیه به عنوان یک کشور همسایه و یک شریک خوب اقتصادی و همین طور به عنوان کشوری که در موضوعات منطقه ای با هم همکاری های مشترک، سه جانبه و چند جانبه با ترکیه داریم، رایزنی های مستمری داشته ایم. وی گفت: در ماه های گذشته رایزنی های بین ایران و ترکیه در سطوح مختلف ادامه داشته و در پایان هفته آینده نشست سه جانبه ای با حضور سران ایران، ترکیه و روسیه در ایران خواهیم داشت.
 ظریف هدف از سفر خود به آنکارا را بررسی راهکارهای گسترش همکاری های دو جانبه و همچنین آماده سازی برای اجلاس سه جانبه در ایران عنوان کرد. وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای ترک و رییس جمهوری ترکیه، آنها را برای حضور در نشست سه جانبه ایران درباره سوریه دعوت کرد. رسانه های ترکیه از جمله شبکه 'ان.تی.وی' اعلام کرده اند که قرار است نشست سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه درباره بررسی تحولات سوریه هفتم سپتامبر برابر با 16 شهریور ماه با حضور روسای جمهوری سه کشور در شهر تبریز برگزار شود. 
نخستین دور نشست سران سه کشور برای بررسی روند حل سیاسی بحران سوریه در روز یکم آذرماه 1396 در شهر 'سوچی' روسیه با حضور 'حسن روحانی'، 'ولادیمیر پوتین' و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد. دومین دور این نشست نیز در روز 15 فروردین ماه 1397 در شهر آنکارا برگزار شد و نشست تبریز، سومین دور این نشست ها خواهد بود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر